2010. október 15., péntek

Vezető nők

"Some leaders are born woman." Unknown

A fenti idézetet még otthon olvastam valahol: Néhány vezető nőnek született. Aztán nemrég olvastam egy cikket (lsd. lenti link), ami a Forbes magazin által összeállitott legbefolyásosabb nőket tartalmazta. A lista élén az amerikai first lady, Michelle Obama, mögötte a korábbi listavezető, Angela Merkel, harmadik helyen a nagy show-woman, Oprah Winfrey.

Mit tudnak ezek a nők, illetve mit tudunk mi, akik vezető, befolyásos szerepbe kerülünk? Tudjuk-e ugyanazt nyújtani, amit a férfiak?

Épp az egyik vizsgámra készültem, s a tananyag (szervezeti magatartás) foglalkozott több szempontból is a nemek közötti különbségekkel. Például az érzelmek, a döntési mechanizmusok szempontjából. Az egyik vizsgakérdés is ez volt: mi a különbség a döntéshozatalban a férfiak és a nők között. S a poén, a lehetséges 5 válasz közül 4 a nőkre vonatkozott: a nők megérzésük alapján, hatékonyan döntenek, felvállalják az érzelmeiket, kreativak, praktikus és gyors megoldásokat keresnek. Vagyis nagyon is előnyben vagyunk bizonyos kérdésekben, problémamegoldásban!

Aztán ma megnyitottam a számlámat az egyik itteni banknál, s a női bankvezető volt az, aki nagyon készségesen intézte az ügyeim. Épp szóba is került, hogy mennyire ritka vagy nem ritka, hogy egy nő vezet egy bankfiókot. Elmondása szerint ma már több a nő, mint a férfi a bankvezetők között!

Szóval szépen vesszük be a férfiak területeit. Csak közben ügyeljünk arra, hogy mégis nők maradjunk. Én erre szavazok: inkább nő, mint vezető. De ha lehet, akkor a kettő együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése