2010. október 12., kedd

Ami hiányzik

Eltelt annyi idő (mindjárt két hónap), hogy rájöjjek: bár honvágyam nincs, azért van néhány dolog, ami hiányzik otthonról.

Illatok
Nemrég autóztam éjszaka, s megcsapott az érett szőlő és must illata. Hm, ha otthon lennék, nagyon birnám az ősz illatát, a csordogáló mustot - gondoltam. Nem jártam messze az igazságtól, mert mint kiderült, épp egy borvidéken haladtam át, s kifinomult orrom kiszagolta amit lehetett.
És azok a ropogós zsemlék, kiflik, kakaóscsigák és túrósbatyuk! Ha valamit, hát a kis pékségek, friss péksütik kulturáját behoznám ide. Márcsak az illatuk miatt.
Kávézók, cappucino, forrócsoki, amolyan európai és olasz módra. S egy szelet süti hozzá. Készülj Budapest, mert decemberben jövök és pótlom a kimaradást!
Izek
Meg sem próbálom itt megidézni a kedvenc ételeimet. Bár van módom sokféle magyar ételt enni itt, de azért van, ami csak otthon az igazi.
Anyu töltött káposztája, almás sütije, túrósbatyuja.
Friss sajtos pogácsa vagy bukta.
Kürtös kalács.
Bográcsos halászlé vagy gulyásleves.
Egy kis tepertő, puha kenyér, zöldhagyma.

Helyek
A belvárosi utcák Budapesten, macskaköves utcák vidéken. Csöpögő háztetők (igen, még ezek is), szeles villamosmegállók.
Múzeumok, Szépművészeti, fotókiállitások. A bámulás csendje, s a képek, amik összeérnek a saját élményeimmel.
Budapest környéki hegyek, völgyek, gyalogutak. A csend a várost elhagyva.
Dunapart, bicajút.

Tevékenységek
Kert-turkászás a ház előtt, a rózsák körül.
Varrás (drága jó varrógépem), keresztszemeseim.
Bicaj.
Kirakatok nézegetése zárás után.

És persze az emberek, akiket nem tudok itt felsorolni.
Szóval ha jót akartok nekem, akkor karácsonyra csili-vili ajándék helyett a fentieket prezentáljátok nekem, vagy csak úgy társamul szegődtök valamelyikhez.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése