2010. október 5., kedd

Kulturprogik az egyetemen

Ha belegondolok a legjobban a sok-sok kulturális program hiányzik otthonról, Budapestről. Amerika városai nem erről hiresek, kivéve persze néhány kultur-metropoliszt mint New York vagy Chicago.

Mit tud nyújtani Cleveland?

Ha abból indulunk ki, hogy ittlétem alatt kétszer jártam a belvárosban, hát nem azt mutatja, hogy lenne bármi izgi itt. Szinházak általában idényszerűen hoznak társulatokat, produkciókat máshonnan, mozik vannak, nagyok mint otthon, zenei fesztivál pedig nyáron szokott lenni.

S akkor jött az egyetem hirlevele. Benne számtalan programmal, jónéhány nagyon is az én izlésemnek való. Szóval van itt havonta könyvklub, hónapról hónapra változik, melyik regényt kell elolvasni, aztán róla értekezni. Az igazi meglepi, hogy novemberben A viskó kerül sorra, amiről én akartam otthon beszélgetést kezdeményezni hcs-körben, s lám.

Aztán van filmklub, minden héten péntek este. Eddig még nem sikerült eljutnom, sajnos. Pedig imádom a filmeket, innen nézve meg egészen más az amerikai filmek értéke (vagy mégsem).

Aztán szerveznek közös kávézós-vacsizós eszmecseréket. Vagy valami tantárgy, tanulmány körül, vagy csak úgy egymás között diákok, tanárok. Volt nemzetközi diákoknak egy ilyen klubdélután, etettek, itattak, közben jó volt kapcsolatokat épiteni.

A legutóbbi élményem egy szombat esti szinházi program. Akron a szomszéd városka, ahol az ottani egyetem (szinház, tánc, film fellegvára) egyik szinpadán volt egy balettelőadás. Bolero, a kedvenc klasszikus zenem (legalabbis a legregebbi kedvenc) alapján, modern feldolgozas. Balett Amerikában? Eleg abszurd, de igen. Modern new yorki társulat, sok fiatal táncossal. Rávezetésnek 6o-7o-es évek zenéje volt, Elvis slágereire mutattak be páros számokat. Jó volt kulturkörben lenni itt.

Kiváncsian várom, mi lesz a következő kulturális program. Ja, s mindez ingyen van a JCU diákjainak. Még szép, hogy kihasználom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése