2010. október 8., péntek

Magyarok ha találkoznak 2.

Még augusztusban irtam, hogy a négy államot átszelő utunk alatt egyetlen magyarral sem találkoztunk. Illetve csak eggyel, Katicával Phoenixben, de ővele ez előre megbeszélt találkozó volt.
Azóta itt Clevelandben viszont javitottam a statisztikán. Amerre csak járok magyarokba botlok. Vasárnap magyar istentisztelet, magyar öregekkel, akik közül már csak néhányan használják a nyelvet. Van köztük Varga, Varró, Sándor és Alexander, Frank és Ferenc.
Az egyetemen is sikerült felkutatni a magyar professzorokat. Két hölgy is tanit az idegennyelvi tanszéken, általuk megismerhettem a többi 'eredeti amerikai' kollégájukat is, akikről a második mondatban kiderül, hogy van magyar kötődés. Például a német tanár Németországból jött Károlyi névvel... A laborvezető felesége magyar. Hiába, minden bokorba jut belőlünk.
Aztán járom az utaim, nem magyar körökben, s az ismeretlenek ismerősökké válnak hirtelen. Kiderül, hogy magyar vagyok, s ők hozzák a sztorikat magyar kollégákról, barátokról, vagy éppen budapesti utazásról.
Autózom a városban és érdekes feliratokra lelek. A Szalay's Farmról már irtam, ők elég ismertek itt. De láttam Molnar felirattal épitési vállalkozót, Nagy Service autóját, Toth ingatlankereskedőt, s most a legújabb Dezso nevezetű birót, akire az itteni önkormányzati választásokon lehet szavazni.
Kiváncsi leszek, hogy Olah felirat mikor es hol bukkan majd fel... Most van egy titkos ötletem, ha összejön irok róla. Lehet, hogy fognak még itt hallani erről a névről is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése