2010. október 27., szerda

Az első fedett hidam

Ohio nem a leglátványosabb állama az USA-nak, nincsenek hatalmas hegyei, nincs óceánpartja, pálmafái, s még az időjárás sem szélsőséges. Ha nagyon belegondolunk, semmi különleges nincs benne. S talán épp ez teszi egyedivé: hétköznapi, emberi léptékű, élhető állam, emberi elmével felfogható dombocskákkal, erdőkkel, folyókkal és kisebb-nagyobb tavakkal. Nekem pont ezért tetszik, mert egyszerű.

Az egyik hétvégi kirándulásomon nagy felfedezést tettem: megtaláltam a korábban képeken már látott fedett hidat, az Everett Covered Bridge nevűt. Ezek a hidak itt, Amerikában elterjedtek, nem tudom, mi célból épitették fedettnek őket, de ettől a legkisebb, legjelentéktelenebb hid is különleges és szines lesz. A fent emlitett hid védett, igy csak gyalogosan lehet átkelni rajta. De a romantikája nagyon megvan.

Valamikor tizenévesen olvastam először a Madison megye hidjai cimű regényt, ott olvastam először fedett hidakról. A történet lényege, hogy a National Geographic fotósa elindul, hogy lefotózza az összes fedett hidat Madison county-ban. A hidak mellett szerelmet is talál, egy egyszerű, 4o-es háziasszony személyében. A történet egyszerű, de nagyon megható. Film is készült belőle, Clint Eastwood és Meryl Streep játszák a főszerepet. S nemrég olvastam egy utikönyvben, hogy Madison megyében semmi látnivaló nincs, kivéve a hidakat, melyeket a film és a regény tett ismertté.
Nekem is van ám saját tervem ezekkel a hidakkal, jó lenne felfedezni és megörökiteni őket. A hidak mellett még egy tervem van: megkeresni Ohio világitótornyait. Valami különleges vonzalmam van ezen épületek iránt, s mázli, hogy itt van belőlük pár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése