2010. október 5., kedd

Eat pray love


Most láttam a filmet a fenti cimmel (Evés, ima, szerelem). Sok irányból futottam bele a filmbe, volt hogy valaki beszámolt a sztoriról, s nagyon hozzám szólt, volt, hogy a film eredetijéül szolgáló könyvet láttam meg. Szóval kiváncsian vártam, milyen lesz.

Összességében csalódott vagyok. A film hosszú, vontatott. Szépek a képek, a tájak (Bali, Olaszország, New York, India), de valahogy akadozik a sztori mögött a főhős megnyilvánulása. Egy házasságától fél év után megcsömörlött fiatal nő elindul, hogy megtalálja magát, az egyensúlyát, Istent, s újra tudja élvezni az életet. Ismerős a történet?

A film alapjául szolgáló könyv valóságon alapul. Irója, Elizabeth Gilbert 2oo7-ben sok dijat és eladási toplistát besöpört magának. Aki többet akar tudni róla, az a lenti cikken olvashat egy vele készült riportot (angolul).

A film profin elkészitett, főszerepben Julia Roberts, aki önmaga garancia lehetne, de most mégsem az, sajnos.
Bár lehet, hogy azért nem állt össze a sztori, a mögötte húzódó érzelmek, mert a valóságban sem olyan megkomponáltak a cselekedetink, érzéseink, gondolataink?

Azért 'jó' látni, hogy más is szenved, keresi az egyensúlyt, s nem feltétlenül találja meg elsőre. Persze ha én választhattam volna, akkor biztos, hogy Olaszországra szavazok, ott megvan minden, ami az élethez kell: finom ételek (a legjobb a világon), hit és vallás (kereszténység bölcsője), s jóképű olaszok (akiket nem kell bemutatni).
De ha őszinte akarok lenni, akkor talán el sem kell feltétlenül indulnunk. Hiszen a legfontosabb, hogy önmagunkkal szembe tudjunk nézni, s arra bárhol sort kerithetünk. A helyszinváltoztatás csak segiteni tud ebben, de nem hozza feltétlenül magával a megoldást. Szóval útra kellni vagy sem, a változásért meg kell dolgozni.

http://filmtrailer.hu/film/eat-pray-love/

http://www.elle.com/Pop-Culture/Movies-TV-Music-Books/Elizabeth-Gilbert

1 megjegyzés:

  1. Krisztinka, nekem a könyv nagyon tetszett, a filmet meg jövő héttől tudjuk itt a távoli Budapesten megnézni.
    És abban valóban igazad van, hogy önmagunkkal kell szembenézni. De nem jobb ez valami csodaszép vidéken? :)

    VálaszTörlés