2013. március 25., hétfő

Starbucks vs. Cafe Frei

Épitem a hidat Amerika és Magyarország között. Néha az egyik oldal pilléreit erősitem, máskor a másikat. Van mikor éppen még tart az amerikai kábulat, s visszasirok pár dolgot, s vannak helyzetek, amikor igenis örülök, hogy hazatértem, s az itthoni területen futom köreim. Az utóbbi álláspontot erősiti a mostani bejegyzésem is.


Nagyszerű élmény volt a Libri Könyváruházban található Cafe Frei kávézóban meginni egy nem hétköznapi tejeskávét a héten. Korábban is jártam már a kávézóban, de az egyediségére most figyeltem fel igazán. Ha valamit, hát a gasztrokulturánkat nem tudja leverni Amerika.

Pár éve nagy dirrel-durral vonult be a hazai piacra első üzletének megnyitásakor a népszerű Starbucks kávézólánc. A Westend Bevásárló Központban nyilt az első üzlet, ahol képesek voltak az emberek órákat sorban állni, s a nagyon standard amerikai kávét igencsak drága magyar forintért megvenni.


Nekem volt szerencsém Amerikában számtalan alkalommal Starbucks-ba menni. Értékelem a frissen főtt kávét, a finom tejhabot, de igenis van különbség a papirpohárba műanyag fedővel kapott nagy mennyiségű higitott kávé és a porcelánpohárba csillogó tálcán kapott réteges, visszafogott mennyiségű kávékülönlegesség között. Nem beszélve az árról és a hangulatos kávézóban való kávékortyolás élményéről.

A Cafe Frei a magyar piacon hozott létre valami újat. Frei Tamás, az ismert tévés körbeutazta a világot. Utazásai során gyűjtötte az élményeket, izeket és illatokat, ezekből álmodta meg saját kávézóláncát. Több Libri üzletben van jelen Budapesten, s meglepetéssel vettem tudomásul, hogy már vidéken is terjeszkedik, sőt Bécsben és más európai városokban is tervezi új üzletek nyitását.

A könyvesboltban elhelyezett kávézónak sajátos hangulata van. A fotelekben lehet lapozgatni az üzlet kiadványait, mig a kávénkra várunk. Elég nehéz a kinálatból választani, én hagytam, hogy az illatok vezessenek. Megcsapott valami fűszeres kávéillat, körülirtam, azt rendeltem. A zanzibári szegfűszeges latte ize és illata Afrikába repitett. Éreztem a hűs tengeri fuvallatot, a homokos, szikár földet a talpam alatt... Mesés. S mindezt csak 470 forintért.


Szóval ha szavaznom kell, idehaza Starbucks helyett én a Cafe Frei-re szavazok. S ez csak egy példa volt. Se szeri, se száma az egyedi, lánchoz nem tartozó hangulatos kávézóknak és cukrászdáknak. Ideje letesztelni őket :)

Cafe Frei oldala

Starbucks oldala



2 megjegyzés:

  1. Krisztinka, nekem is a Frei kávézók a favoritok! Nagy kedvencem a dohánykávé és a levendulás capucccino is, de a szegfűszeges lattet is nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. nem megyunk el dolgozi neki? munkatarsakat keres...Becsben is van kavezoja...

    VálaszTörlés