2016. április 1., péntek

Incredible India


Indiában jártam. Egy hirtelen jött ötletnyomán arra az elhatározásra jutottam, hogy minden évben elutazom egy nagyon extrém helyre. Mivel tavaly az afrikai kontinensen egy arab országot, Marokkót vettem célba, idén Ázsia mellett döntöttem, s a hindu Indiába utaztam.

Amber erőd - az egyik kedvenc helyem

Már sikerült letöltenem a fotókat, nagyjából kiválogattam a jókat. Viszont nem tudom, hogy a beszámolómat melyik végén kezdjem. India egyszerre mesés, ahol a régi palotákban és erődökben megelevenednek az ezeregy éjszaka meséi. S India a mesés oldala mellett nagyon pokoli is tud lenni, amikor a rendezett állapotokhoz szokott európai lelkünk nem tudja feldolgozni a mérhetetlen koszt, zajt és nyomort, amivel itt találkoztunk.

Jaipur, Lake Palace vízen úszó palotája

India óriási ország, egész európai kontinensünk elférne rajta. Lakossága mostanában éri el az egymilliárd főt (!), területe 22 egységre oszlik, melyek közül mi most hármat jártunk be. Klímája eléggé eltér a mienktől, hiszen itt telet és havat csak a legészakibb régióban a Himalaya lábánál tapasztalnak, lentebb mindenütt forróság és szárazság uralkodik. Ottjártunkkor szinte végig 3o fok fölött volt a hőmérő, sőt 37-38 fokot is elérte. S még csak tavasz van, nyáron ez 48 fok is lehet... A szárazság miatt minden poros, ha fúj a szél, az arcunkba fújja a port, nincs frissítő eső ami elmossa a koszt. Az emberek alapvetően kedvesek és nyugodtak. A helyi káosz ellenére nem elégedetlenkednek, saját tempójukban végzik a dolgukat, nem mérgelődnek, s sokat mosolyognak.

Csónak a Gangeszen

Az ország turisztikai szlogenje: "Incredible India", vagyis "hihetetlen India". S valóban, nem tudunk hinni a szemünknek, az orrunknak, a fülünknek, mikor ott vagyunk, s még a képek alapján is nehéz feldolgozni, mindazt, amit tapasztaltunk.

Hindu istenszobor


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése