2010. augusztus 20., péntek

Cleveland - first impressions

Mindenkinek, aki olvassa- par bejegyzest uresen hagyok, csak a cimeket adom meg. Uton vagyunk Colorado-bol Californiaba. most lepunk at Colorado-bol Utah allamba. Eddig minden jol alakul, szuper emberekkel talalkozunk, csucs helyeken jarunk. tegnap pl. a Colorado folyo canyon-jaban turaztunk egy vizeseshez, visszauton hatalmas vihar keveredett, aztunk, faztunk. itt napsutes, sziklak, Sziklas/hegyseg.
udv mindenkinek, a t0bbit cimszavakban!

...

Az utazasunkbol hazaterve tudom teljesse tenni ezt a bejegyzest. Gondoltam irok par dolgot arrol, milyennek latom a varost, ahol elek, ahol elni fogok.

Clevelandrol keveset tudtam ideerkezesem elott. Terkep alapjan belottem, hogy valahol a kanadai hatar kozeleben van, a Nagy Tavak kornyeken. Masoktol hallottam, hogy itt el a legtobb magyar Amerikaban, szoval nem fogom hontalanul erezni magam.

Elso impresszioim a leszallaskor ertek. Az esti orakban erkeztem, meg naplemente elott. Fentrol lattam a tavat, az Erie-to hatarolja a varost eszakrol. Aztan lattam sok kis kerteshazat, fasorral elvalasztva, meg zoldet, erdot. Ja, es keves toronyhazat.

Leszallas utan egeszen europai az elmeny: viszonylag kicsi repter, kedves udvozlo szovegek. S a tanarom, aki nevtablaval var engem. Volt olyan kedves, hogy masnap bevitt az egyetemre, s kozben bemutatta nekem a varost.
Autoval bevitt a belvarosba (downtown), ami a toparthoz kozel fekszik. Egy tucat toronyhaz magasodik itt az egnek, irodahazak. Alattuk szuk utcak, par tortenelmi epulet (pl.az elso templom, amit itt epitettek).
A topart teljesen tengerszeru, mert nem latod a veget. Vitorlaznak rajta. A kozelben stadion s a hires-nevezetes Rock and Roll Museum hatalmas epulete. Igen, itt kulon muzeuma van a zenenek, a rocknak, majd benezek hamarosan.
Tul sok latnivalo nincs a varosban, inkabb a hangulat, ami megragad. Sok a fa, pl. van egy erdoszeli (de a varosban talalhato) setany, ahol kulon emlekhelye van az ittelo nemzeteknek, a magyaroknak is. Ebbol is latni, mennyire lojalisak az itteniek.
Az utcak a tobbi amerikai varostol elteroen itt nem merolegesek egymasra, hanem kacskaringosan tekeregnek. Egyreszt mert igy tekerek a Cuyahoga-folyo is a to fele (nevet indianok adtak), masreszt mert az erdoket, dombokat nem lehetett sakktablakent utcakkal elvalasztani. Szoval a kacskaringos utcak egyike a University Cicle, ami a varos egyik egyetemet oleli korul. Itt van a Cleveland Clinic is, ami a varos, s talan az USA egyik leghiresebb, legprofibb korhaza. Nem egy epuletet kell elkepzelni, hanem egy kulon campust (mint az egyetemnel), sot a varos tobb reszeben vannak vizsgalocentrumok, osztalyok.
Az egyetem a legelegansabb reszen a University Heights (Egyetem Magaslat) talalhato. Csodas villak sorakoznak itt kulunbozo stilusban: van normandiai kohaz, angol fagerendas vityillo, olasz villa, s tipikus itteni fahaz is.
A megerkezesemkor a nyugati oldalon laktam par napig. Ez most eleg lepusztult. Itt eltek kezdetben a magyarok, itt all meg a templomuk is (evangelikus), de kozben egyre tobb szinesboru telepedett le, a hazakat lelaktak, az uzleteket bezartak, s igy elhanyagolt, nem tul biztonsagos a videk.
Most a keleti oldalon lakom, ami jol szitualt kertes hazakat jelent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése