2010. augusztus 24., kedd

Arizona meglepetesei

Ha azt halljuk Arizona, akkor a voroslo sziklak, a sivatag es a kaktuszok jutnak eszunkbe. Ehhez kepest a Grand Canyont elhagyva zold a taj, eloszor orokzold cserjek, majd fenyoerdok, zold hegyek es viragos retek latszanak. Megpihenunk egy erdei to partjan, ahol furodni nem lehet, de horgaszni annal inkabb.

Az elso varos Williams, itt erjuk el a legendas 66-os utat. A Route 66-rol szol minden: az ut menti motelek, ajandekboltok, ettermek es kocsmak a regi korok hangulatat idezik. Talalunk itt eredeti 50-60-as evekbeli benzinkutat, elozenes grill ettermet. Az utcak szukek, foldszintes lapostetos hazakkal, nem gyozzuk fotozni a latvanyt.

Flagstaff a kornyek kozpontja, itt ejszakazunk. Szallast nem nehez talalni, hiszen szinte csak motelek sorakoznak az uton. Vegul egy hostelben talalunk helyet, a kozpontban, setatavolsagra a kocsmaktol. Este lesz, mire vacsorahoz jutunk: egy ir kocsmaban eszunk amerikai steaket es csirke-burgert, hozza mexikoi sor dukal. Ezzel meg nincs vege az estenek: elozenes klubokat keresunk. Disco-hangulatu tancos hely az egyik, caraoke bar a masik. Ez utobbinal kedves amerikai sracok invitalnak be minket, nemet mondani nem lehet. Meghokkento elmenyben lesz reszunk: a mikrofonert sorba allnak a vagany amerikai sracok! Hip-hop szerkoban cowboy notat dalol az egyik, a rocker pedig erzeki romantikus szamot dudol.
Flagstaffbol indulunk Phoenix fele. Utkozben jon Sedona varosa, korulotte egy nemzeti park, kanyonnal, folyoval, voros sziklakkal (Red Rocks). Az USA szellemi kozpontja van itt, spiritualis szekhely, ahol helyet talal minden egyhaz es szekta. Az egyik utcaban, a varoson kivul 6 templomot szamoltunk meg egymas mellett. Az egyik legismertebb egy sziklaszirtre epult, modern, betonepulet, mar messzirol latszik.
Sedona utan egy kis leterovel elindultunk egy kihalt banyavarost keresni. Jerome viragkorat a mult szazadban elte, a kontinens legnagyobb rezbanyaja volt itt. Fenykoraban 15 ezren eltek itt, banyaszok, befektetok. Aztan a banyat bezartak, elkoltoztek. A hetvenes evekben egyetlen ember elt meg itt, muzeumkent orizve a terseget. Aztan az o csaladja par fovel belakta a videket, muveszeket vonzottak, uzleteket nyitottak. Ma a turizmusbol elnek, mukodik a regi hotel, lathatoak a voroslampas negyed hazai.

Most reggel, shoppingoltunk kicsit, meg most voltak fenyek a varosfotozashoz.
Indulunk tovabb Phoenix fele. Holnap mar California jon!