2010. szeptember 7., kedd

Magyar cserkesznap


Vasarnap nagy esemeny volt Cleveland hataraban, egy erdei parkban. Az amerikai magyar cserkeszek tartottak egesznapos talalkozojukat.

Magam sem gondoltam par hete, hogy ideerkezve ennyi magyarral talalkozom. Azt meg plane nem, hogy koztuk jo nehany ismerosre, ill. ismeros ismerosere lelek.

Delben ertem a helyszinre, ahol mise zajlott eppen. Altal is jol ismert ifjusagi enekekkel, csak eppen Amerikaban szuletett fiatalok es idosebbek altal enekelve. Vicces volt a cserkeszruhaba oltozott nagypapikat latni, a terdzoknis anyukakrol nem is beszelve. Nekem ez az elmeny kimaradt gyerekkoromban, en kisdobos es uttoro voltam, s ott nem volt szokas a szuloknek beoltozni.

Ebedidoben megnyitott a magyar konyha, a Pesti Kavezo. Lehetett itt langost, kurtos kalacsot, kolbaszt kapni, kremest, paprikascsirket, toltott kaposztat enni. En ez utobbibol ettem degeszre megam.

Kozben megerkeztek Buffalobol a CTP tobbi diakjai, kozuluk par ismeros, ill. tobb uj arc. Veluk toltottuk el ezt a delutant. Erdekes volt magyarorszagi magyarkent itt lenni, s eme kulonleges osztalyba tartozni.

Volt itt meg magyar kezmuves vasar, muhely a gyerekeknek. Lehetett kapni magyar konyveket, ujsagokat, magyaros ruhat, hasznalati targyakat.

A legnagyobb elmenyem, hogy otthonosan mozogtam egy olyan kozegben, amirol egy honapja Budapesten egy filmet lattam. A film cime Inkubator, s a kovetkezo bejegyzesemben irok rola.

Bemutattak a legendas cserkeszvezeto Esztinek (o maga is szerepel a fimben), s azt hiszem, rajta keresztul nem uszom meg a cserkeszetet sem, jol beszervez majd a foglalkozasokra. Igy ami nekem anno kimaradt, azt most potolom.

Eljen a 100 eves kulfoldi cserkeszet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése