2010. június 11., péntek

A fa tündére

Nemrég, a szabolcsi kirándulásunkon volt még egy érdekes mozzanat. Vásárosnamény kastélyának kertjében csodás fákat találtunk. Az egyik ilyen a képen látható, emberméretű "gótikus" nyílás volt az oldalában, s ez az egyik kedvenc mesémet juttatta eszembe.

A mese címe: A háromágú tölgyfa tündére. Nos, én játszottam most a tündért, s magam álltam a fa tündérnyílásába. A mese linjét lentebb csatolom, megtaláltam a youtube-on, Magyar népmesék csodálatos sorozatában. Amúgy Illyés Gyula Hetvenhét magyar népmese gyűjtésében szerepelt, ez volt az első könyv, amit kisgyerekként először végigolvastam.

Mi a mese tanulsága számomra? Az, hogy a jó tündérért eljön a királyfi, s magával viszi a palotába! Csak jó fácskát, s abban engem találjon!

http://www.youtube.com/watch?v=GfdvtpOARsU

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése