2010. június 5., szombat

Budapesti parkok

Sokáig hiányoltam a sok parkot, zöld területet Budapesten. Valóban: nincs olyan sok belőlük, mint kedvenc városomban Berlinben (lsd.fotó), de azért van néhány igen egyedi, említésre méltó parkunk.

A legnépszerűbb a Margitsziget. A sportolók paradicsoma. Jöhetsz ide futni, bicajozni, a réteken focizni, akár hétvégén, hétközben jössz, mindig sok emberrel találkozol. Ez is azt mutatja, hogy szükség van ilyen zöldterületekre, s kevés ez ennyi embernek. A Szigetet szeretem, mert egyszerűen elérhető, nagy sétákat lehet tenni, piknikezni, fotózni, épp amihez kedvünk van.

A másodszámú fővárosi park a Városliget. Anno a városon kívüli erdőcske volt, amit a fejlődés a város részévé tett. Szeretek itt a Vajdahunyad környékén sétálni, üldögélni, télen korizni a jégpályán, forró fürdőt venni a Széchenyiben. Tavasztól a kisebb réteken itt is jó a heverészés, bár kicsit elhanyagoltabbak területek.

A mostani felfedezettem a Szent István park a 13. kerületben. Tudtam róla, de ma délután be is mentem egy fagyis sétára. S hihetetlen volt, mintha nem is Magyarországon lennék! Szökőkutak, szobrok, lugasok, rétek. Külön kis területek gyereknek, felnőttnek. S csodálatos innen a dunai panoráma!

Egy rejtett parkunk még van. Nem is olyan kicsi. A Népliget, ami mellett leginkább elautózunk, de nem állunk meg feltöltődni. Az igazság az, hogy nagyon nincs is "köz"számára fenntartott része. Állítólag a közbiztonság sem tökéletes itt, nem ajánlatos bizonyos részein ejtőzni. Én azért bízok benne, hogy fog ez még szépülni, s birtokba veszik majd a helyiek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése