2018. június 2., szombat

Robinson szigetén

Még nincs vége a Penang szigetéről szóló beszámolónak! Most jön a java! Ha sziget, akkor ott tengerpartnak és beach-nek is kell lennie! Egy napra nyaralósra vettük a figurát.

A sziget északnyugati csücskén vannak a strandok. Itt kevesebb a település, több a természet. Batu Ferringhi a legismertebb város, itt sok hotel, étterem, éjszakai bazár várja a nyaralókat. Ez a rész busszal is jól elérhető, csak türelem kell, hogy a part mentén tekergő úton és a sok megálló után elérjük a célt.

Mi végül egy, a városon kívül található szinte teljesen üres strandot választottunk. A partot világos homok fedi, a part közelében hatalmas sziklák. A hullámzás itt nem erős, hiszen a sziget és a csatorna által védett területen vagyunk. Minél inkább nyugatabbra megyünk, s távolodunk a csatornától, annál tisztább és átlátszóbb a víz. Ami a mediterrán kék helyett itt zöld. Selymes, sós, meleg.

A helyi barátunk ajánlására kibéreltünk egy kishajót, s azzal mentünk a part rejtett részei felé. A sziget ezen csücske természetvédelmi terület, nemzeti park, autóval nem lehet behajtani. Ősi dzsungel, ahol egy-két túraútvonal vezet át, s azokon haladva fel lehet kapaszkodni a hegyekre, át lehet kelni a sziget túloldalára.

Mi a kishajóval magunk mögött hagytuk a forgalmas halászkikötőt és meg sem álltunk Monkey Beach partjáig. Ez egy olyan öböl, ahol ósdi halászkunyhók, bungalók állnak a pálmafák szomszédságában. Kérésünkre, hogy fel tudnánk-e tölteni a telefonunkat, a válasz: itt nincs áram. S tényleg nincs! Se áram, se víz! Ez a vadon maga! Robinson Crusoe élhetett hasonló helyen. S hamar kiderült, miért ez a part neve. Kis majmocskák ugráltak fölöttünk a fákon, lesték, hogy milyen finomságot kapnak tőlünk. Végül az általunk elfogyasztott kókusz héját kapták meg. Feladat: találd meg a majmocskát a lenti képen!

Aztán tovább hajóztunk a naplementébe, s egy olyan partszakaszon kötöttünk ki, ahol nem lehet fürdeni. Szigorúan védett part, itt teknőcök költik a tojásaikat, s néha a delfinek is felbukkannak... Van itt egy különleges tó is, ami ottjártunkkor éppen a száraz időszak miatt csaknem teljesen kiszáradt. A tó vizét a hegyekből induló folyócska adja, s ez a víz magas vízszint idején keveredik a tengervízzel, s egy "kétfázisú" tavacska jön létre. Ilyen a világon csak néhány helyen van! Meromictic Lake a neve.

S persze a  naplemente. Ezzel zártuk a hajótúrát. Ugyan felhős volt az ég, de csak kibújt a lemenő nap. Katt a lenti panorámaképre....