2010. július 24., szombat

Jaj úgy élvezem én a strandot...

Nyár, hőség, strand. Már írtam egy korábbi bejegyzésben a vízről (Vizet..), de a lehűtési módokról, a strandolásról még nem.

Nagy strandoló lettem. A nagyvárosban élve ilyenkor nyáron elviselhetetlen a hőség. Egyetlen megoldás marad: strandra menni.

De merre is induljunk?
Indulhatunk vidékre, a város közelében. A Balaton az örök kedvenc. Ide egy napra nem éri meg leutazni, legalább egy hétvégét rá kell szánni. Balatonberényben van egy családi nyaraló, ahová le tudok menni. Mentem én barátokkal, családdal, de már egyedül is. Jó levonulni vidékre, csöndbe, lelassultságba, s egy pár napig a szikkadt napon csak ejtőzni, pancsolni.

Ha nem Balaton, akkor Velencei-tó. A strandjai közül a velencei és a velencefürdői szabadstrand jött be nekem. Agárdra kedves kollegináimmal szoktunk hagyományőrző csajos hétvégét szervezni, bár eddig fürdőzés nélkül, nyárutó hangulatban. A tavon lehet ám csónakázni, s akár hajóval kirándulni is!

Ha nem vidék, akkor a főváros strandjai, gyógyfürdői jöhetnek szóba. A gyógyfürdőket inkább hűvösebb napokra ajánlom. Közülük a Széchenyi-fürdő a kedvencem. Gőzfürdő + meleg kinti medence, ez az igazi kényeztetés téli-őszi napokra. A strandok közül nálam a Dagály az abszolut befutó. Van több úszómedencéje, ahol kellően hűvös és mély a víz ahhoz, hogy ne ugráló gyerekekkel legyen tele. Van bőven zöldfelület, árnyas fák, így aki akar napozik, aki akar hűsöl a fák alatt.
A margitszigeti Hajós Alfréd Sportuszoda nyitott medencéje is alkalmas nyári pancsolásra. Ennek is előnye, hogy nincs tömeg, lehet nagyokat úszni, s a lelátón napozni.

Mi hiányozhatna még a nyári strandolásról?
Hát a lángos, a jégkrém, hideg üdítő... Ezek nélkül nem is igazi a pancsolás. ... ott még bambi is kapható!

Hát ezért járok én strandra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése