2010. május 26., szerda

Meine Doktorinnen

Elnézést a német címért, de csak eme míves nyelven tudtam tömören kifejezni amiről írni akarok. Meine Doktorinnen, vagyis az én kedves, doktorálás finisében lévő német barátnéim. Nem nagyképűség, hogy magaménak is vallom egy kicsit az ő sikerüket: talán nem véletlen, hogy mindkét Berlinben hagyott kedves barátnőm hamarosan megkapja a doktori címet!

De hát elég gyötrelmes út vezetett idáig. Hosszú évek kutatásai, tanulmányai. Kriszta (képen balra) fizika tanárként mélyedt el a didaktika rejtelmeiben, Insa (középen) pedig orvostechnikai mérnökként a sterilizálást kutatja. S a kapocs: én, mivel sikerült őket összehoznom, s ezzel hasznos szakmai-tapasztalati eszmecserét indítanom köztük! Máris megvolt a berlini látogatásom hozadéka!

Szóval le a kalappal eme okos, hajtós, céltudatos nők előtt! Felveszik a versenyt a férfiakkal, sőt! Mindezt úgy, hogy mellette dolgoznak, háztartást és életet vezetnek, élnek és alkotnak!

S a két németországi doktorjelölt barátném mellett büszke vagyok a magyar sorstársaikra is! Egyetemi szobatársam, Ibi már a védés előtt tart agrár-közgazdasági dolgozatával, s mindezt gyereknevelés mellett! Orsi kolléganőm pszichiáterként kutatja a skizo betegek kezelését, a nem túl stresszmentes gyógyszeripari munkahelye mellett!

S a csattanó: Insa-nak ajándékba vittem Szabó Magda Az ajtó c. regényének angol változatát. S történetesen angoltanár barátnőm, Orsi épp eme regény angol fordításáról akar doktori dolgozatot írni....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése