2010. május 19., szerda

Textílmánia

Ha megkérdeznék, hogy mi lennék, ha valami kézműves foglalkozást kellene választanom, akkor biztos lennék a válaszban: varrónő!

Valami kiismerhetetlen vonzódásom van a textílekhez, az anyagokhoz. Például ha új helyre, szállodába érkezem, az első, hogy még le sem pakolom a cuccaim, de már letapogatom a függönyöket, huzatokat. A varrógép monotonitása is még gyerekkoromban megragadott: először a pedálos, hagyományos gép mellé ültem, aztán jött a modern, elektromos, amivel villámgyorsan lehet csodadolgokat alkotni.

Alkottam is szép számmal. Még gyerekként kísérleteztem a rongydarabokkal, patch-work falvédőket, párnákat varrtam. Aztán ezt sikerült felfejlesztenem (lsd.a fenti képen): a húgomék nászajándékát én magam készítettem, csodás anyagdarabokból, majd egy hét alatt, s a végeredmény egy varázstakaró lett!
Legszívesebben lakástextíleket varrok, erre meg is vannak a különleges anyagforrásaim.
Ezen kívül szívesen kísérletezek egyszerűbb ruhadarabokkal, kizárólag saját használatra. Szabásrajzot sosem használtam, inkább méret és forma után szabok, vagy egy meglévő darabot másolok le. Persze a bonyolultabb darabokat én is varrónőre bízom.

Szóval ha valaki nagyon jót akar nekem, akkor szerez egy jó minőségű varrógépet (a korábbi idő előtt bedöglött), töménytelen időt és egy nyugodt sarkot, és hagy kibontakozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése