2010. május 2., vasárnap

Májusi ünnepek



Május van, s rögtön két ünnep is ránk köszönt. Május elseje, majális. Ilyenkor felénk, falun májusfát állít az udvarló a kiszemelt lány udvarába. Vagy modernebb formában hatalmas virágkosarat visz neki. Az ablakba kitett virág ill. a májusfa tudatja mindenkivel: itt kérem egy lány lakik, mégpedig olyan, aki nincs egyedül!

A másik ünnep május első vasárnapja, anyák napja. Engem is köszöntött mindkét keresztgyerkőcöm. Balázs (anyukája) sosem feledkezik meg rólam eme jeles napon, most is hívtak telefonon. A másik gyerkőcöm, Krisztike is telefonba mondta a köszöntő verset (pedig alig múlt két éves!). Szóval panaszra nincs okom.

A fenti virággal köszöntöm én is az összes anyát, nagyanyát, keresztanyát, mindenkit, aki áldozatos életével a következő nemzedéket neveli.
A kép tavaly készült, épp ezen a hétvégén. A Jeli Arborétumban jártunk, ahol hatalmas területen hihetetlen sokféle színű rododendron virágzik. Én ezen virág nagy kedvelője lettem, otthon a kertünkben is nevelgetünk néhányat belőle. Lakásban pedig ennek kistestvérét, az azáleát lehet nevelgetni (már ameddig ki nem pusztul, túlélő egyedet még nem találtam belőle).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése