2010. május 2., vasárnap

Alkotó kéz



Ezen a hétvégén különleges programban volt részem: egy rajzkurzusra jártam. Négy nap, reggeltől estig tartott a képzés, amit már régen kinéztem magamnak. Jobbagyféltekés rajzolás a módszer neve, aminek segítségével intenzíven megtanulhatunk rajzolni. Még azok is, akiknek ehhez semmi érzékük nincs.

Nekem azért volt egy kis előéletem a területen, némi tűzzománc, üvegfestés és egyéb kreatívkodás után vágtam bele a tanfolyamba. Viszont ceruzával rajzolni, úgy rendesen legutoljára talán az általános iskolában tudtam.

Maga a módszer nem bonyolult, csak teljes ráhangolódást, türelmet, lelassulást igényel. Ha ez megvan, lehet haladni fokról-fokra. A fenti képet a második napon készítettem, az alkotó kezem (mármint a bal)látható rajta, s ennél a negyedik nap végére még többet, jobbat tudtunk!

Jó volt felfedezni, hogy ha időt és türelmet szánok valamire, akkor az eredményt hoz! És itt nemcsak az eredmény volt a lényeg, hanem maga a folyamat is! Megtanultam a jelenben létezni, nem rohanni, s rájöttem, milyen jó is tud lenni ez! Megpróbálom ezt most magammal vinni a következő napokra.
Rajzötletem pedig van raktáron jónéhány. Szeretnék utcaképet, épületeket, kis grafikákat alkotni. S a következő fordulóban talán a színes, akvarellfestésre iratkozom be!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése