2013. április 25., csütörtök

Zöld spalettás ház emlékére...

Sajnos Zuglóban nem csak épitő, de romboló munkát is végez az idő. Három éve épp arról irtam, milyen rejtett utcácskák vannak még a környékemen, ahol egy-egy régi ház a málló vakolat ellenére is elvarázsol.

Az egyik kedvenc házam egy többszintes, visszafogott méretű, zöld spalettás ház volt. Most, mikor újra zuglói lakos lettem, első dolgom volt, hogy felkeressem a házat. De nem találtam...

A zöld spalettás ház még állt 3 éve

Az utcában már korábban is új, aránytalan formájú, modern házakat emeltek a régi takaros porták helyén. Ez történt az én házammal is. Nyoma sincs az izléses, nem túlzó, romantikus házacskának, a helyét egy többszintesre nőtt óriásház foglalta el. Sőt, még a két szomszéd telekre is óriásépületeket emeltek. Mondanom sem kell, hogy ez az épületsor sem együtt, sem egyenként nem sugall sem izlést, sem praktikumot. Csupán 4-5 családnak lett egy körbebetonozott, növénymentes lakhelye.

Szerencsére megvan még egy másik omladozó zöld spalettás ház, ami a másodszámú kedvencem volt. Jó kérdés, mikor döntik le ezt is, s húznak a helyére valami "impozáns" épületet. Biztos, ami biztos, amig még áll, én néha ellátogatok hozzá. Ez egy nagyobb, önállóan álló ház, kicsit olaszos, toszkanai hangulata van a kiugró terasszal, az elsötétitett ablakokkal, a hatalmas lépcsőházzal.



Korábbi bejegyzésem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése