2013. január 28., hétfő

Szabadúszó

Egy ideje szabadon úszom. Na nem a boldogságban, hanem úszom az árral, néha az árral szemben, magamban, vagy másokkal. Szabadúszó lettem.


Ezt a fogalmat akkor értettem meg, mikor egyik osztálytársam büszkén hirdette: ő szabadúszó (freelance) marketing szaki, aki otthonról dolgozik, rugalmas a munkaideje, nincs főnöke és csak olyan ügyfeleket vállal el, akikkel kijön. Valami hasonlót csinálok én is már egy ideje.

Osztálytársamtól nemcsak a fogalmat tanultam meg (na jó, ezt már ismertem korábban is), hanem azt az önbizalomteljes hozzáállást, amivel a munkáját hirdette. Ő szabadúszónak mondta azt, amit én álláskeresőnek, állásnélkülinek (nem munkanélkülinek) mondanék. Hiszen most én is állás nélkül vagyok, álláskereséssel tengetem napjaim, de ez nem jelenti azt, hogy munka nélkül maradtam volna.

Sőt, éppen most  találnak meg olyan projektek és ügyfelek, akikkel elfoglalt munkáséveim vagy tanulmányaim alatt nem igazán tudtam foglalkozni. Összeszámoltam: legalább hét különböző megbizáson dolgozom most, párhuzamosan. Szabadúszóként.

Lássuk a projektjeimet. Igy, hogy összeirom látom csak meg, mennyire sokféle dologban vagyok benne mostanában. A saját egyetememen magyarországi tanulmányutat szervezek, erről már irtam. Az akroni egyetemen egy kémiai kutatás piacra viteléhez adok marketing tanácsot, ez most ezerrel zajlik, ha megvalósul, pénzem is lesz belőle. Egy magyar PhD-dolgozat kutatási eredményeit rendszereztem. Adománygyűjtésben segédkezem a CTP-nek. Marketing és menedzsment tanácsot adok egy volt diáktársam induló vállalkozásához. A clevelandi néptánccsoport jubileumi műsorának kommunikációs feladatait vállaltam el. S már bedolgozom annak a projektnek, ami Washingtonban vár, s rendes, fizetett alkalmazást hoz majd nekem.

A szabadúszás egyszerre jó és rossz is. Szabad lehetek, de van amikor éppen a kötöttségek hiányoznak. Hogy nem kell reggel korán, időre rohannom, nincsenek szigorú határidők, számonkérő főnök stb. De éppen ezért kell jól beosztanom az időmet, saját magamat motiválni, s inspiráló kollégák hiányában ösztönzést nyerni online szakmai hirekből, egy-egy megbeszélésből, vagy könyvből.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése