2013. január 8., kedd

Női tanulmányok

Érdekes projektbe keveredtem. A John Carroll egyik magyar származású professzora új feladatot kapott: ő lett az induló szak, a Women's and Gender Studies (vagyis Női tanulmányok) igazgatója. Magyar lévén eszébe jutott, hogy mi lenne, ha Magyarországra vinnénk egy csoport diákot, s ott tartanánk nekik egy kurzust. A feladatra, az utazás előkészitésére engem kért fel.

A feladat nagyon megtalált. Tanulmányaim alatt elég sokat foglalkoztam a nők szerepével az üzleti életben, a politikában, a médiában. Több tanulmányt irtam a témában, kutattam, milyen sajátosságai vannak a nőknek vezetőként, szónokként, menedzserként. Ezekről a kutatásaimról, itt a blogomban is beszámoltam korábban.

Sajnos, még mindig elég sok az előitélet a nőkkel szemben, sok területen szenvedünk hátrányt. Annak ellenére, hogy a nők aránya a felsőoktatásban nagyobb, mint a férfiaké, szerepük a vállalatok és egyéb szervezetek vezetésében igencsak háttérbe szorul.

A magyar programmal az amerikai diákok figyelmét országunkra, s Közép-Európára akarjuk felhivni. Azért, mert ott még élnek a tradicionális női szerepek, a magyar kulturának még része az, hogy a nő neveli a gyereket, főzi a vacsorát, s intézi a háztartást.

Emellett az is igaz, hogy a közép-európai nők jobban le vannak terhelve, mint a nyugaton élők. A mi nőink a 8 órás munka után még 4-5 órát töltenek háztartási és családdal kapcsolatos tennivalókkal, mig a nyugati fejlett társadalmakban a nők gyakran részmunkaidőben dolgoznak, vagy otthonról távmunkában, s a házimunkában is van segitségük (babysitter vagy bejárónő, takaritó stb).

A tanulmányutat előkészitettem, ezen keresztül bevethettem turisztikai és szervezési tudásomat, valamint a kapcsolatrendszeremet is aktivan bevonhattam. Az egyetemi szabályzások miatt idén nem, de jövőre megvalósulhat a program. Addig várhatóan számtalan előrelépés lesz a nők jogaival és helyzetével kapcsolatban, mind Magyarországon, mind a világ többi részén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése