2013. január 20., vasárnap

Az egyperces menedzser

Újabb könyvélményemről számolok most be. Kenneth Blanchard Az egyperces menedzser (The One Minute Manager), amit legutóbb olvastam. Sokban kapcsolódik a nemrég emlitett vezetői tesztekhez ill. könyvekhez.

Az irót már korábbról ismerem. Anno, egyik munkahelyemen többnapos vezetői tréninget tartottak nekünk az ő elmélete alapján. Blanchard neves vezetési és menedzsment tanácsadó, könyvei népszerűek világszerte. Ezen műve ha nem is egy perc alatt, de elég hamar elolvasható, nagyon könnyen érthető és alkalmazható.

Az egyperces menedzsmentnek csak három fő szabálya van, aki ezeket követő, azonnal mérheti a munkája és alkalmazottai hatékonyságát.

1. Egyperces célok:
Vagyis egy percben összefoglalni az alkalmazott (vagy a saját) céljait a munkával, feladattal kapcsolatban. Az egy perces korlát kb. 1 oldalt jelent, leirva mindig visszakereshető, könnyen ellenőrizhető a feladat teljesitése. A célokat rögziteni kell, igy jobban tudja vezető és alkalmazott is, hogy mihez tartsa magát.

2. Egyperces dicséret:
Az elmélet szerint nem a hibákat kell felnagyitani, hanem a sikereket, a megelégedettséget hangsúlyozni és elismerni. A menedzser álljon meg, s veregesse vállon (szó szerint) a beosztottját, ha az valamit jól végzett el. Az embereket ugyanis sokkal jobban motiválja az elismerés, mint a bűntetés.

3. Egyperces számonkérés:
Ha valaki valamit rosszul csinál, akkor is szánjunk rá egy percet. Az első fél percben fejezzük ki elégedetlenségünket, amiért a feladatot nem a célnak megfelelően végezte el. Ezt követően viszont fejezze ki a vezető, hogy mivel fontos neki az alkalmazottja és értékeli az igyekezetét, számit rá, hogy máskor másként teszi a dolgát.

A fenti lépések egyszerűek, de következetesen végrehajtani őket nem is olyan egyszerű. Egy percnél tovább tart a begyakorlásuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése