2012. december 3., hétfő

Karácsonyi reklámfilmek

Karácsonykor minden eladó. Az ünnep eredete elsikkad a csillogó kirakatok, csomagolópapirok, karácsonyi zenék és dekorációk mellett. Ilyenkor mindenki vásárol, ajándékoz és ajándékot vár.

A kreativ szakma képviselői (értsd: marketingesek, reklámfilmesek, fotósok) is hónapokkal előre megtervezik, s heteket dolgoznak azon, hogy mivel fognak előrukkolni az ünnepre. Ilyenkor a leghétköznapibb reklámfilmben is feltűnik legalább egy karácsonyfa, szines papirba csomagolt ajándékdoboz, vagy piros ruhás mikulásbácsi.

A lenti linken a szakma kiválóságai által válogatott reklámfilmeket találunk a világ minden tájáról. Az első a Coca-Cola nemzetközi reklámfilmje, amit Budapesten forgattak. Főszerepet játszik itt a Mikulás, eredetileg nem is volt karácsonyi "szimbólum", csupán a kólagyártó hozta divatba pirosra festett ruhájával, hatalmas pocakjával és szakállával.

A reklámfilmek közül az én kedvencem a hóemberes: szöveg nélkül, csupán a zenével és a képekkel meséli el a történetet. Ha nem reklámfilmről lenne szó, én máshogyan rendeztem volna ezt a rövidfilmet: az ajándékátadás helyett "csupán" egy öleléssel hoztam volna össze a két hóembert.

Tudunk mi igy készülni az Ünnepre? Nem pénzköltéssel, műfényekkel, hanem meleg, szivbőljövő öleléssel? Az én kivánságlistámon csak ennyi szerepel.

Karácsonyi reklámfilmek a világból

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése