2012. december 27., csütörtök

Forró italok

A karácsonyi partinkra több mint 40 ember jött el a clevelandi magyarok köreiből. A partit a vendéglátó családom adja a hagyomány szerint, de mivel ők idén elutaztak, én voltam a házigazda. Ugyanis a helyiek annyira megszokták, hogy 25-én este itt zárják a napot, hogy szinte követelték a bulit. Én álltam elébe, nálam az ajtó nyitva, majd meglátjuk mi sül ki belőle.

A parti elég kalandosra sikeredett. Épp aznap leállt a fűtés, igy 55 fokos (celsiusban kb. 14 fok) házban vártam a vendégeket. Minél többen lettünk, annál gyorsabban kúszott fel a hőmérő, csaknem 60-ig! Bemelegitettünk kandallóval, sütőben sült finomságokkal, no meg forró italokkal. Meglepetésemre ez utóbbiak voltak a fő kedvencek az esti összejövetelen.

Az európai adventi vásárok elmaradhatatlan kelléke a forralt bor, melynek illata messze száll, s a kezünket kedvesen felmelegiti a forró pohár. Nos, az amerikaiak forró bort nem igazán isznak, kivéve ha valaki megmutatja nekik miért is jó az. Végy egy nem annyira rossz vörös bort, tény bele fahéj rudakat, egész szegfűszeget és cukrot, forrald fel, s kész.

Ha már meleg italok, akkor a tűzhelyre került almalé is. Itt apple cider-nek nevezik a 100 százalékos finom almalevet, amihez csak fahéjat adtam, felforraltam, s már ihatták is. Mivel nem tartalmaz alkoholt, a gyerekeknek is adhatjuk.

Harmadik forró italom a nagyon egyszerű, hétköznapi kakaó. Itt forró csokinak mondják. Volt alap kakaó, mentolos (olyan mint az After Eight csoki), a kedvencem a mexikói, kicsit nyersebb, erősebb fűszerezésű. Ezeket lehet tejszinhabbal, cukorral, vagy akár alkohollal gazdagitani. Amerikai módra marshmallow-t (pillecukrot) lehet még bele olvasztani.

Most is épp egy bögre kakaó a társam az irás közben. A kandallóban ég a tűz, s két nap után végre újra működik a fűtésünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése