2011. július 6., szerda

Július 4.



Július 4-e az USA-ban a Függetlenség napja. Tavaly már írtam arról, hogyan ünnepeltem a kiutazásomra készülve ezt a jeles napot, az amerikaiak legfontosabb ünnepét. Még az is lehet, hogy a tavalyi ünnepem amerikaiabb volt, mint az idei, amit amerikai földön töltöttem.


Július 4-e nem lenne igazi esti tűzijáték és amerikai zászlók nélkül. A tűzijáték nálunk is megvolt a táborban, a zászlók pedig az itteni házak ablakát, kertjét díszítik. No meg az én pólómat, amit e jeles napon viseltem.

Az idei ünnepnap kevésbé szólt Amerikáról, inkább volt magyar. Magyar táborban, magyar gyerekekkel, magyar nyelven. Az itteni amerikai magyar felnőttekkel fejtegettük is a nagy amerikai titkot, mitől lett ilyen ez az ország, s hogy merre tovább. Sokaknak az európai hazatérés a szíve vágya. Nekem is. Mert bár sok jóval kecsegetet ez az ország, igazán a tenger túloldalán tudom megélni önmagam, a saját függetlenségemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése