2011. július 21., csütörtök

Amikor Clevelandben nyaralok



Clevelandben már sok mindent csináltam (tanultam, dolgoztam, éltem és élek), s most éppen nyaralok.

Nem magam választottam a helyszínt és az időpontot, így alakult. Magyarországi hazaút helyett itt maradás. 6 téli hónap után néhány nyári, meglepően meleg és meglepően nyaralós hónap.


Cleveland nem egy tipikus nyaralási célpont, az itteni szakemberek igen nagy erőket mozgatnak, hogy minél több turistát csalogassanak ide. Nincs tenger- vagy óceánpart, van viszont Erie-tó. A tavon lehet hajókázni (fogunk is egy kirándulóhajóval, ha a thunderstorm viharai elkerülnek), a vízben lehet fürödni (vannak igazán tengerpartot idéző homokos partjai), a part menti sziklákon lehet túrázni, s még sorolhatnám. Most épp egy kedves barátom volt vendégségben nálam, így együtt kirándulósra és nyaralósra vettük a figurát, s igyekeztük a város napos, nyári oldalát kihasználni.


Clevenland nem szűkölködik kulturális programokban. Szabadtéri koncertek (megyek a hétvégén!), színház még nyáron is, múzeumok, NASA központ (pár hete itt is jártam, s kipróbáltam sok tudományos kütyüt). Most hétvégén épp az írek tartották éves "nagygyűlésüket", az ír kulturfesztiválon jártunk, számtalan színpadon hagyományos és modernebb ír zene szólt, kamionokból csapolták a sört (Guiness persze), s csaknem mindenki zöld színbe és lóherébe öltözött.


Aktívkodni is lehet. Mi a Metroparks néhány vízesését jártuk be, meg az Ohio-Erie Canal egy-két pontját, bicikli helyett gyalog. A bedfordi városi strandot egész nyáron ingyen élvezhetem, így a vállamat erősítendő úszóleckéket ott veszek.



Városnézésre is van lehetőség. Például a belváros felhőkarcolói között mostanáig nem igazán sétáltam. Vicces számolgatni az emeleteket (van jónéhány 4o emeletes, meg néhány magasabb torony is), meg majd jó lenne valamikor fentről is megnézni a kilátást. Volt alkalmam a tömegközlekedést is kipróbálni. Rendszeres használója nem leszek, hiszen a belváros és otthon közti 1 órás utat autóval még mindig olcsóbban és gyorsabban teszem meg.

A nyári melegre sem lehet panaszunk. 15 éves rekordot döntött a hőség Clevelandben a múlt héten. Aznap épp sokat autóztam, s az autó hőmérője még az esti órákban is 98-99 Fahrenheitet mutatott, ami az itteni pára miatt még fullasztóbb és melegebb. A meleget néha viharfelhők és villámlás, no meg áramszünet oldja, aztán elvonultával szépen kapcsolhatjuk vissza a légkondit, s piheghetünk a hűvösben.


Azért mégsem felhőtlen ez a nyaralás. Ugyanis munka és pénz híján, s egy-két bal-eset után nehéz vakációs hangulatba lendülni. De azért nem hagyom magam: a kényszerpihenőt rég nem olvasott könyvekkel és jóféle filmekkel múlatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése