2011. július 13., szerda

Hillbilly

Jelentem: valódi amerikai vidékre tévedtem, olyan tájra, amelyet nem mutatnak az amerikai filmek, s olyan emberek közé, akik nem szerepelnek show-műsorokban.




Az itteni embereket Hillbilly-nek csúfolják. Eredetileg az Appalache-hegységben lakó igénytelen, magukra alig adó, tanulatlan embereket hívják Hillbillynek. Utánaolvastam, eredetileg ők skótok és írek, aki a halászat, vadászat mellett nem vetették meg a whiskyt sem.

A Hillbilly háza nem kacsalábon forgó palota, hanem kézzel épített faház. Méretre lehet kicsi vagy nagy, de általános, hogy az udvarát megszámlálhatatlan sok traktor, roncsautó, fűnyíró tarkítja, a verandán a hintaszék mellett fotelek és kanapé, a virágágyásokat pedig mindenféle figurák, zászlók, szekérkerekek tarkítják.


A minap egy helyi boltba tévedtem, s elképesztő élményben volt részem. Negyed órát töltöttünk a Trading Post jellegű boltban, ahol gilisztától lőfegyverig, indián mokaszintól fagylaltig mindent lehet kapni. A tulajdonos és felesége valódi helyi őskövület lehet, akik az egész életüket ebben az üzletben töltötték, s sosem vágytak máshová. A falakon fotók a legfontosabb eseményekről: első halfogás, legnagyobb halfogás, szarvasvadászat, s traktor-ralli. Ja, s nyomtatott feliratok helyett kézzel írt dobozkartondarabok figyelmeztetnek, hogy mit szabad megfogni, felpróbálni, s mit nem, s ezt teszik jókora helyesírási hibákkal.



Óvatosan fotóztam, a mellékelt képek talán többet mesélnek.


Próbáltam én is Hillbilly-vé válni, a rajzfilmekből jól ismert mosómedve sipkát öltöttem magamra, s közben arról ábrándoztam, milyen is lenne itt élni, s a légkondi nélküli kalyibában hazavárni a kinti munkában megizzadt embert, aki pénzt nem, de vadat, s halat biztosan az asztalra tesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése