2011. július 21., csütörtök

Amish country 2.




Amish countryról már írtam. A tavasszal sikerült egy napban bejárni Ohio legnagyobb Amish vidékét. Azóta "véletlenül" több Amish vidéken is jártam, s csak még jobban izgatják a fantáziámat ezek az érdekes népek.


Ohioban Clevlandtől keletre Ashtabula countyban Middlefeld közelében egy ismerőst látogattam meg. A délutáni órákban mentem, s épp a munkából hazatérő Amishokkal találkoztam. A fiatal fiúk pedál nélküli kerékpáron gurultak a dombok között, a lányok az út mellett sétáltak, az idősebbek a jól ismert buggy-n (fedett szekér) hajtottak haza. Mint a mesében, vagy a jól ismert képeken. Ez a vidék nem annyira ismert a turisták között, így igazán érintetlen falvakat, farmokat lehet itt találni.



New York államban Fillmore közelében bukkantam amishokra. Először a szekérforgalomra figyelmeztető táblákra lettem figyelmes, aztán meg az udvarokra, ahol a lovak kikötve, a szekerek megpihenve álltak. Vasárnap autóztam a vidéken, s a hatalmas verandán a 15-2o fős családi kör éppen délutáni sziesztát tartott. A gyerekek a kertben régimódi fajátékokkal és egymással játszottak (áram híján se a netet, se a videojátékokat nem ismerik).


Pennsylvaniában legtöbbször csak átutazóban járok, viszont ott is sok amisht találni. Vicces az autópálya melletti pihenőben összefutni velük. Bár az igaz, hogy akkor nem lovaskocsin közlekednek, hanem fogadnak valakit, aki autóval elviszi őket a távolabbi célpontra. Nem is autóval, kisbusszal, hiszen a család apraja-nagyja nem fér egy ötszemélyes autóba (én öt-hatgyerekes családokat láttam eddig).

Szívesen kipróbálnám egy időre, hogy milyen köztük élni, egyszerű, régimódi ruhát hordani, kétkezi munkát végezni és áram nélkül létezni. Sok romantikus regényt írnak a témában (bár még egyet sem olvastam), mások szerint viszont inkább sajnálatra méltóak a "butaságuk" és maradiságuk miatt. Én inkább tisztelem őket, hogy ilyen kitartóak és ennyire ragaszkodnak a hagyományaikhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése