2011. február 6., vasárnap

Színházélmény

Az ősszel már írtam az egyetem által szervezett kulturprogikról. Könyvklub, színház, filmvetítés, koncert. Sajnos időm eddig nem igazán volt csatlakozni ezekhez, viszont a múlt héten a születésnapom alkalmából, s amerikai barátnőm szervezésében (aki az egyetemi diákprogramokért felel) eljutottam színházba, itt Clevelandben.

A szokásos előítéleteimmel indultam az estének: mit tud nyújtani egy amerikai színház, egy musical, ami nem is a kedvenc műfajom? A legutóbbi clevelandi múzeumi élményemhez hasonlóan most is kellemesen csalódtam.
Mint kiderült, a Cleveland belvárosában található Playhouse Square a new yorki Lincoln Center után az egész USA második legnagyobb kulturális központja. Egy fedél alatt, ill. egymás közelében van itt 6-7 színház és koncertterem. Mi a Palace Theatre-ben voltunk, ami a színházak közül a legnagyobb, csaknem 3ooo főnek van itt ülőhelye. Az utcáról nem is látni milyen csoda vár bent: kivülről az egyik belvárosi felhőkarcolót látjuk nem túl feltűnő színházbejárattal, belépve pedig hatalmas csarnok, vörös szőnyeg és valódi, európai színházérzet fogad. A kakasülőre szólt a helyünk, ott ülve szinte elfeledtem, hogy Amerikában vagyok, lehettem volna akár a budapesti Operaházban is. A darab sem okozott csalódást: a South Pacific egy romantikus-háborús musical: egy csendes-óceáni szigeten játszódik a második világháború alatt, főszerepben az amerikai tengerészkatonák és helyi őslakosok. Egy estére elvarázsolódtam, azt hiszem vállalkoznék még hasonlóra.

A színházi élmény még egy másik "első" élménnyel járt együtt: először ültem valódi amerikai iskolabuszon! Az egyetemről ilyen különbusz vitt a színházhoz, sárga, magasépítésű, szögletes darab, én eddig az utakon találkoztam vele, mindig nekik van elsőbbségük, tilos megelőzni le-és felszálláskor stb. Elég rondán néz ki, de a diákok biztonságát szolgálja. Ja, s a legtöbb iskolabusz-vezető nő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése