2011. február 21., hétfő

Jégpáncél

A tavaszi hóolvadás után ismét itt a tél. Tegnap újra ónos eső esett, reggelre 2cm-es jégpáncél borította a kicsikocsit, akár páncélosként harcba is indulhattam volna vele. Ma újra leszakadt az ég, havazik szünetmentesen. Így a tavasz még várat magára...
.
Ha valaki azt hinné, hogy csak azért írok oly sokszor a téli időjárási megpróbáltatásokról, mert nincs más témám, vagy éppen azt gondolná, hogy á, itt is csak egy szokványos tél van, annak figyelmébe ajánlom a mellékelt képet. Találós kérdés: Mit ábrázol? Talán egy fehér mészkőszikla, sóhegy, vagy valami szobor? A megfejtés: az egyik clevelandi világítótorony van a képen, jéggé dermedve.
.
Már írtam korábban, hogy tervezek egy világítótorony felfedező túrát. Az ősszel már nem fért bele az időmbe, így ugyan én nem jutottam el egy toronyhoz sem, az egyik világítótorony viszont nem kérette magát, s eljött hozzám, mégpedig "katasztrófahírként".
Ritkán járok az Erie-tó partján, de pár hete sokkolva láttam a kéklő vízfelszín helyén az egymásnak torlódott hófehér jégtáblákat. Szinte át lehetne sétálni rajtuk Kanadába - gondoltam, bár a tó túlsó partjára nem lehet átlátni. A toronynál akkor nem jártam, viszont ami késik nem múlik. A torony rémhíre eljutott hozzám. A lenti linken megtekinthető az egyik híradás róla. A második linket csak erős idegzetűeknek ajánlom.
.
Mindenki megnyugtatására közlöm: elég messze lakom a tetthelytől, s bár itt is vérfagyasztó a hideg, de azért van hol kiolvadnom.
.
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése