2010. április 19., hétfő

Turi-muri



Hurrá tavasz van! Nem csak a virágok és a fák virágoznak ám! Hanem a nők is! Lekerülnek a nagykabátok, elrakjuk a csizmát és előkerülnek a szekrényből a rég nem látott (óh, október óta tartott a tél) virágos, színes, vékony holmik. Sok nőben ilyenkor vetődik fel a kérdés: De mit vegyek fel!? S bár a szekrényben mozdulni sem lehet a ruháktól, azért nem ártana néhány új darabot beszerezni.

Ilyenkor jön egy kis találékonyság: csak akkor veszek új darabot, ha van hozzá helyem és biztosan nincs semmi hasonló holmim. S hogyan teremtsek helyet az újnak? Hát úgy, hogy szelektálok a régiek között. Csak szigorúan: az elmúlt időszakban nem hordott vagy kényelmetlen ruhákat kiválogatom, majd a barátnőimnek felajánlom áttekintésre. S legtöbbször gazdára is találnak!
Egy mások módszer, hogy a felesleges, de minőségi darabokat beadom egy second hand boltba, ahol ha sikerült eladniuk, fizetnek. Hurrá!

Aztán, ha már van szabad hely a szekrényben, irány nézelődni. Lefutottam pár kört a nagy bevásáló-központokban, viszont több üzlet kínálatát átnézve megállapítottam, hogy igazán minőségi és új cuccokkal nem rukkoltak ki idén a tervezők. Régi irányzatok jönnek elő, hódítanak a virágos mintájú egyberuhák, a tengerész stílusú kosztümök, felsők, a retrós szoknyák. Így ahelyett, hogy újat vennék, inkább a használt üzleteket veszem célba.

Van három kedvencem a turkálók között.
A Gardrobe a Király utcán igazán egyedi, főleg márkás, designer holmikat árul. Jópofa táskákat, cipőket lehet itt találni.
Nem messze a fenti üzlettől található a Nagymező u. 10-ben egy másik turi, ahol rengeteg a felpróbálásra váró darab. Célszerű célirányosan menni, mert egyébként elveszel a kínálatban.
A harmadiki kedvencem a Szabó Ervin könyvtár előtti kis téren található. Itt a ruhák mellett jópofa kiegészítők is vannak: számtalan kalap (találtam is egyet a húgom esküvőjére :), bizsuk és egészen egyedi szárik!

S végül néhány érv a turkálók mellett:
- élmény a vásárlás (vajon az én méretem? jó lesz rám?)
- olcsó (legalább félár az újhoz képest)
- jó minőség (ha még használt állapotban is eladható, akkor biztosan jól bírja a mosást, vasalást, viselést)
- egyedi (max. a világ másik felén jöhet szembe valaki egy hasonló darabban)

Nekem a fő érv a turkálók mellett, hogy általában akkor dicsérnek meg valami jó ruhát rajtam, amikor épp turis cuccot viselek.

1 megjegyzés:

  1. Egy újabb megerősítés arról, hogy érdemes turkálóból öltözni. A minap épp az egyik kedvenc fekete-fehér turis ruhám volt rajtam, némi pirossal megbolondítva. A zebránál állva nagy sikert arattam: egy autós nem győzött végigmérni, még a forgalmat is akadályozta. Ennél nagyobb elismerésre nincs is szükségem.

    VálaszTörlés