2010. április 16., péntek

Harvard Review - a bizalom és annak hiánya



A nem szakmai bejegyzések után jöjjön egy kis szakmai hír-kitekintő.
A Harvard Business Review egyik korábbi számában több cikk is egy témára hajazott: a bizalomra és annak elvesztésére. Fogyasztói, alkalmazotti, vállalati-befektetői oldalon. Ha jól megnézzük, a bizalom van ott a vállalati sikerek mögött, s ennek hiánya vezet a cég sikertelenségéhez, vagy éppen a mai válsághoz.
Bizalmon alapul egy sikeres termék vagy brand, ha a fogyasztói bizalmat sikerül megszerezni, akkor elkötelezetté tudjuk tenni a vásárlóinkat. De elveszteni ezt a bizalmat sokkal könnyebb, ezért fektetnek olyan nagy hangsúlyt a cégek a márkanevük megvédésére, mégha néha baki is csúszik a gépezetbe (mint most a Toyota visszahívások esetében). A marketing célja nem más, mint ennek a bizalomnak az elnyerése és hosszútávú megtartása.
Bizalomra van szükség a vállalat szervezetének a működtetéséhez is. Mint egy családban, az alkalmazott és a munkaadó kölcsönösen egymástól függenek, egymásban kell bízniuk, ahhoz hogy előrébb tudják tolni a cég szekerét. Ahogyan az egyik cikkben írják: újra kell építeni a közösségi tudatot a vállalatoknál.
S bizalmon alapul a befektetők döntése, amit kockázatbecslők és tőzsdei szakemberek próbálnak megjósolni.

Mi hát a feladatunk? A bizalom kialakítása minden szinten!

www.harvard.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése