2010. április 23., péntek

Diáknegyed a la Pest



Az elmúlt hetekben elég sokat jártam a Múzeum körút környékén. Sajátos élmény volt hétköznap az órára igyekvő egyetemisták között mászkálni. Magam is diákká váltam kicsit: a hivatalos uniformist eltéve inkább farmert húztam és próbáltam diákosan könnyeddé lazulni.

Egyedi hangulat uralkodik a Belvárosnak ezen a részén. Egymást érik itt az okos embereket nevelő-képző intézmények: az ELTE, a Pázmány, a Károli, odébb a Corvinus, a Duna túloldalán a Műegyetem. Egy sor antikvárium, a Ráday kávézói, a Szabó Ervin Könyvtár előtti hangulatos tér, bohém turkálók teszik színessé és mégis élhetően hétköznapivá a környéket. Persze a képet kicsit rontják a 4-es metró ásatási munkái. De ha minden igaz, pár éven belül csodás korzó-szerű sétányok lesznek a csörömpölő villamos helyén. Addig is jó itt jelen lenni, nézelődni, s a régi szép (vagy talán nem is olyan messzi :-) diákévekről ábrándozni.

Kicsit olyan párizsi Latin-negyed jellege van az itteni utcáknak. A diákokat megfigyelve pedig néha tényleg az az érzésem, hogy semmiben sem vagyunk rosszabbak a fejlett nyugati kortársaknál (már amennyire ezt külsőleg és nem az agyállományt megvizsgálva meg lehet állapítani). Sőt, az abszolút trendin öltözködő lányoktól még tanulni is lehet: hogyan dobjuk fel az egyszerű farmer-póló-balerinacipő szettet egy látványos ékszerrel, kendővel, lófarokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése