2012. június 26., kedd

Hitben megerosodni

Mar megint ugyanoda jutok: mikor osszecsapnak a fejem felett a hullamok, mikor minden veszni latszik, akkor egy ut kristalyosodik ki tisztan. A hit.

Odahaza, Budapesten megvolt a hatorszagom a hitbeli megerositeshez. Gazdagret reformatus gyulekezete tobb eve jelentett nekem otthont es tamaszt. Clevelandbe erkezve sorra jartam a magyar templomokat, s jonehany amerikai gyulekezetben is megfordultam. Kerestem azt, amit otthon  hagytam. Persze nem talaltam.

Joska es Rozsa

Vegul egy eve a keleti oldali baptista templom kozosseget ajanlotta egy ismeros. "Veletlenul". Ezidaig nem is jartam baptista templomban vagy imahazban. A legnagyobb kulonbseg, amit kiemelnek, hogy itt keresztelomedence van bemeriteshez. Ez azt jelenti, hogy nem keresztelnek csecsemoket, hanem felnottkent lehet donteni Jezus es a keresztenyseg mellett. Ebben a templomban csak magyarul tartjak a szertartasokat, ami kiveteles az amerikai magyar templomok soraban. A gyulekezetben minden generacio kepviselteti magat, a legtobben Erdelybol erkeztek, s rokoni szalak kotik egymashoz oket. Olyan mint egy nagy, szereto csalad, ahol valoban el a hit. Vasarnap altalaban delelott ket alkalmuk van (imaora es istentisztelet), s delutan is van osszejovetel. 

Az en szerepem eleg sajatos, hiszen amolyan rendszeres latogatokent veszek reszt az alkalmakon, nem rendes gyulekezeti tagkent. Ennek ellenere sokan a szivukbe fogadtak. Ket hazasparral  igazan mely kapcsolatot sikerult kiepitenem. Erdekes, hogy ok nem a sajat korosztalyomat, inkabb a szuleim generaciojat kepviselik. Amolyan potanyaim, s potapaim lettek. Az o Amerikaba vezeto szemelyes utjukat, itteni megprobaltatasaikat, s hitbeli megerositesuket megismerve nekem is konnyebb megerteni, helyrerakni, mit is keresek en most itt. 

Joska es Rozsa Magyarorszagrol Nemetorszagon at kerult ide. Toluk a munka iranti alazatot, s az eletbenmaradas kepesseget tanultam meg. Erzsike es Laci bacsi orvosi es jogaszi palyat hagyott hatra Magyarorszagon, hogy itt a lelkek vezetoi, kiseroi legyenek.

Ella, Erzsike es Laci bacsi

Koszonom nekik, hogy befogadtak, tamogattak, s oly sok figyelemmel kisertek eddigi utamat. Halas vagyok, hogy oket kaptam itt segitsegul.

Utravalonak egy sor predikaciot linkelek ide. Nem az itteni templom felvetelei, de  a Szent csalad utjarol szolo uzenet, valahol a mi itteni utunkrol is szol.

"Semmiert ne aggodjatok, hanem imadsagban es konyorgesben mindenkor halaadassal tarjatok fel kereseiteket Isten elott" (Filippi 4, 6)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése