2012. június 1., péntek

Cleveland, az én városom

Nem először történt meg velem, hogy szerelembe estem. Egy várossal. Ha nincs kivel szerelembe esni, beleszeretek a városba, ahol élek. Most éppen Clevelandbe.

Nem volt szerelem első látásra. Inkább furcsa volt elsőre. Szállt le a repülőgép, s én hatalmas vizfelületet láttam (Erie-tó), felhőkarcolókat a parton (downtown-belváros) és sok zöldet a sakktáblaszerű utcákat szegélyezve. Éreztem, hogy valamiért itt jó lesz nekem. Ez két éve történt, 2o1o. augusztusában.

Azóta nemcsak a repülőn ülve ismertem meg a várost, hanem keresztül-kasul autózva, parkjait, utcáit gyalogosan bejárva, néha tömegközlekedve. Idő kellett mire megszoktam, hogy itt másképpen zajlanak a dolgok, mint Európában. Nem buszra szállok, hanem autóba. Sétálni is ritkán tudok, inkább hétvégén a parkokban, nem futok a busz után, mert nincs, s biciklivel sem lehet betekerni a városba.

A kezdeti furcsaságok és szokatlanság ellenére kezdtem ráérezni a város izére. Megszerettem. Nem óriásváros vagy megacity mint New York, de nem is vidéki istenhátamögötti hely. Azonban megvan itt minden a városból és a vidékből is, ami élhetővé teszi. Lakhatsz vidéki kertes házban, s dolgozhatsz, programozhatsz a nagyváros-belváros utcáin, ha éppen kedved tartja. S mindezt megfizethető áron.

Legszivesebben személyesen mutatnám be Clevelandet neked, a családomnak, a barátaimnak. Ha meglátogatsz, személyre szabott idegenvezetésben részesülhetsz. Igen, itt sem hazudtolom meg az idegenvezetői-turisztikai vénámat. De ha mégsem tudsz személyesen ide látogatni, fedezd fel Clevelandet a lenti videók segitségével. 
A repülőgépről elém táruló képet örökiti meg az alábbi video. Igen, olyan mint egy makettváros, s mi vagyunk a legoemberek rajta :)

Cleveland a levegőből video

Arra is gondoltam, hogy saját magam filmezem le a helyeket, amik sokat jelentenek nekem. Ehelyett rátaláltam több amatőr felvételre. Mindkettőnek nagyon jó a szövege. Az egyik a leépülő, egykori iparváros negativ oldalát emeli ki. A másik amolyan félhivatalos imázsvideo, a város imázsáért felelős kollégák készitették, amatőr módon, de annál nagyobb lelkesedéssel.

Cleveland amatőr turisztikai video - negativ

Cleveland amatőr turisztikai video - pozitiv

Ugye már te is szereted? Cleveland, az én városom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése