2012. június 17., vasárnap

Szakmám öregjei

Ha arra gondolunk, kik dolgoznak a médiában, a kommunikácó világában, akkor fiatal (2o-3o éves), hajtós, csinos újságirókra, tévésekre és szerkesztőkre gondolunk. Most helyezd el ezeket az embereket a 6o-as és 7o-es évek világába. Én velük dolgozom.


Amerikai a kommunikációs szakma fellegvára (is). Főnököm riporterként, rádiós műsorvezetőként kezdte, dolgozott napilapnak, tévének, filmekkel kapcsolatos műsoraiban hollywoodi sztárokkal készitett interjúkat. Nyugdijas éveiben hobbiból működteti kis PR-ügynökségét, ahol én is dolgozom. Ő Mike Rogers, Emmy-dijas, régi róka a szakmában, akitől ugyan az online világ távol áll, ám nagyon is tudja, hogy kell az emberekkel bánni, hireket, hirdetéseket célba juttatni, mégpedig nem a virtuális, hanem a való világban.

A másik nagy "öreg" akitől most tanulok egy hihetetlen teherbirású, ezerarcú, ám mindig mosolygó tévés műsorvezetőnő, Jan Jones. Ő is már 7o-hez közelit, de nyugdijra még csak nem is gondol. Ha  nem a képernyőn van, akkor hangját adja reklámokhoz, műsorokhoz, vagy moderátorként a háttérben dolgozik. Vicces volt, mikor először találkoztam vele egyik rendezvényünkön. Front manager volt, azt a munkát csinálta, amit én korábban, s megdicsértem mennyire jól kezeli a mikrofont, s birja a kamerát. Ő kedvesen megköszönte a bókot, s jelezte, korábban sokat volt a kamera előtt. Miután utánanéztem, jöttem csak rá, hogy a clevelandi tévé üdvöskéje évtizedek óta...

A szakmán kivül is sokat tanulok ezektől a hihetetlen emberektől. A főnökömnél humor nélkül nincs értelme a világnak, bárkit meg tud nevettetni, akár ismeretlenül a telefon túlsó végén is.
A másik nagy leckém tőlük, hogy a munkahelyi siker csak fél siker, a harmóniához családi háttér és  biztos társ szükségeltetik. Egyiküknek sem volt könnyű sorsa, halálos betegségek, válás nehezitették az útjukat, ám mégis kiállták a próbát, s boldogok most ott, ahol vannak. Kamera előtt vagy mögött.

Jan Jones életrajzát linkelem, hihetetlen életút, ajánlom elolvasásra.
Mike életrajzán még most dolgozunk. Igyekszem behozni őt az online világba. Ha sikerrel járok, jelentem.
Jan Jones életrajza

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése