2012. március 4., vasárnap

Leveshiány

Amerikai tartózkodásom második évébe lépve gyomrom igencsak kezdte megelégelni az itteni ételeket. A helyiek hirből ismerik a levest, de nem fogyasztják. Esznek ugyan sok zöldséget, de hozzá még több szénhidrát (kenyér, zsemle, krumpli, tészta) jár, ami telitő, de nem tápláló.

Pár hete kezdtem megelégelni az itteni "konyhát", igy gondoltam magam állok neki valami magyarosan, valami gyomromnak valót varázsolni. Tél lévén a levesek mellett döntöttem.
A hideg ellen és betegségre is jó orvosság egy gazdag húsleves. Otthon nem sűrűn főztem, most viszont már kétszer is csináltam. Jelentem: amerikai körölmények között is  finomat lehet késziteni. Persze a csirke nem a mi udvarunkon kapirgált, hanem egy Amish farmról jött, ezt gazdagitottam némi borjúlábszár-csonttal, zöldségekkel, s kevés fűszerrel és kész is a nagyon otthoni vasárnapi tyúkhúsleves. Errefelé gyártanak magyar csigatésztát, cérnametéltet és apró eperlevél tésztát is, igy már végképp hazai sikeredtek az izek.

A másik levescsoda, amit főztem a minestrone leves. Ilyet sem csináltam még, de itt találtam egy nagyon kiadós receptet. Akkora adagot főztem, hogy egy hétig ettük... De nem tudtam megunni, annyira finom lett. A titkát is elárulom, itt közlöm a receptet. Kb. 2o perc az előkészités, 3o perc a főzés, egy órán belül nagyon laktatót készithetünk igy.

Hozzávalók:
1 hagyma apróra vágva
2 evőkanál olivaolaj
4 gerezd fokhagyma darálva
2 zeller, apróra vágva
1 répa, szeletelve
1 cukkini, szeletelve
1 teáskanál oregano
1 teáskanál bazsalikom
1 teáskanál só
fél teáskanál őrölt bors
fél liter húsleves alaplé
1 paradicsomkonzerv (hámozott, apróra vágott)
1 paradicsomkonzerv (darált)
1 babkonzerv
kevés apró tészta
kevés parmezánsajt
kevés frissen vágott petrezselyem

A hagymát olajon megpiritjuk, hozzá adjuk a fokhagymát, a zellert, a répát, a cukkinit, s együtt pároljuk. Majd felöntjük a húslével, vizzel, hozzáadjuk a fűszereket, a konzerveket és puhára főzzük. A tésztát a végén főzzük bele pár percig. A kész levesre szórjunk parmezánsajtot és petrezselymet, hozzá piritóskenyeret készitsünk.

Jó étvágyat (és minél kevesebb hideg téli napot) kivánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése