2011. november 5., szombat

Kicsikocsi macerái 2.

Kicsikocsim az utóbbi időben elég sok galibát okozott nekem. Miközben elkezdtem a hazaköltözésre való készülést, s úgy tűnt, megtaláltam az autó jövendőbeli gazdáját is, ő úgy döntött, hogy megviccel, s nem adja ilyen könnyen magát.

Először a fékek mentek tönkre. Tavasszal cseréltem az első fékeket, ősszel a hátsókat. Jópárszáz dollárt ott hagyva a szerelőnél.
Az ékszijak elég visitó hangot adtak, tökéletesen nem lehetett megjavitani, sajnos. Kanyarodásnál még mindig érdekes hangokat hallatok...
A nyár az útfelújitások ideje Clevelandben. No meg az autók koppanásáé. Egy ilyen felújitás alatt álló útkereszteződésben sikerült koppannom egy csatornafedélen. Autó túlélte, mi is benne, viszont az orrán található merevitő fémrúd jócskán elgörbül, úgy hogy a motorhoz érve traktorszerű hangja lett. Néhány futam autószerelőknél és karosszériásoknál, majd egy jutányos, alig 3oo dolláros javitási dij. Sajnos az útépitőkön nem tudtam ezt leverni...
Aztán alighogy ezekkel elkészülök, jön az újabb őrület: úton Chicagoba, esőben és éjjel elszáll a szervókormány. Kemény karizmozás három hétig, mire időpontot kapok a szervizben. Egy apró rozsdás cső okozta a hibát, amit végül a már jóbaráti szerepben tündöklő kedves autószerelők nagyon kedvezményesen javitottak meg.
Az esős napok közepetteg az ablaktörlőim is megadták magukat. Két nap múltán újabb izgalmas esőben vezetés a szervizbe, ahol dijtalanul kicserélték a biztositékomat.
A rozsdáló és nem működő részeket még sorolhatnám: csomagtartót próbáltuk megjavitani, nem lehet, totál szétrozsdált a zát. A benzinsapka már a ragasztószalaggal sem akar záródni. A kézifékemet pedig teljesen kiiktatták a szervizben, igy a lejtőn való parkolást a San Fransiscoban tanult módszerrel oldom meg: kormányt addig tekerem amig a kerék már nem tud tovább fordulni.
Aztán az eheti macera: életemben először bezártam a kocsikulcsot az autóba. Na, akkor most ki ment meg? Szerencsére vendéglátó családom otthon volt, pótkulcsot rekordidő alatt szállitották nekem. Mi jön még?

Kicsikocsi jól működik, csak öregszik. És rozsdál. A szerelők megnyugtattak: ez Cleveland, hosszú tél és sózott utak, s persze rohadó alváz. "Várom" az újabb meglepetést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése