2012. február 10., péntek

Super Bowl másodszor

Közismert mondás, hogy kisgyerekkel, kutyával és csinos nővel bármit el lehet adni. Mármint a reklámokban. Az idei Super Bowl reklámjaiba kutyák vitték a fődijat. Jutott belőlük sportcipőt, autót, chips-et népszerűsitő reklámfilmbe. Azt senki sem firtatta, hogyan is jön ez a kedves állat ezekhez a témákhoz. A kutya aranyos, igy ha nincs jobb reklámötleted (márpedig a kreativok ötletei igencsak megfogyatkoztak mostanra), akkor dobj be egy kutyát vagy egy gyereket.

A Doritos chips kisgyerekes reklámja a nagyközönség körében a legnépszerűbb volt. Itt szó szerint bedobtak egy gyereket. Persze a kis lurkónak sem sok köze van a chips-evéshez (egyelőre), de mégis megnevettetett (és elképesztett). A lényeg, hogy hatással volt legtöbbünkre.
Az autóreklámokra költöttek a legtöbbet. A Chrysler 2 perces filmje (ilyen maratoni bejátszásokat is gyártottak, a még borsosabb reklámdijról nem is beszélve) Clint Eastwood-ot használta narrátorként, s amolyan hazafias-amerikai imidzsreklámként (légy büszke autógyártásunkra stb) hóditott. Igazán jópofa volt a Fiat filmje, ahol egy vicces húzással az autó olasz csinibabává alakul, de persze ez csak a reklám végén derül ki.

Az idei Super Bowl rekordot döntött a bevételek és a nézőszám tekintetében is. Ráadásul idén először már a szuperdöntő előtti napokon onine elérhetőek voltak a reklámfilmek. A nézők szavazhattak a legjobbra, értékelhették a látott filmeket. Sokak szerint a Super Bowl nem is szól másról, mint a reklámokról. Hiszen a kétszer 45 perces félidőből álló meccs alatt reklámokkal töltik ki a vágóképeket, átállásokat, kiállitásokat. A félidős szünetben pedig a pálya szuperszinpaddá alakult át, s maga Madonna adott 4-5 slágerből álló minikoncertet, hatalmas tánckarral, fényeffektekkel és látványos jelmezekkel.

Ja, s hogy magáról a meccsről se feledkezzünk meg: a New York Giants és a New England Patriots játszott Indianapolisban. A Giants győzőtt igen szoros meccsen, 21-17-re. Ja, s a Patriots soraiban egy magyar játékost is találhattunk: Zoltan Mesko Erdélyben született, a szüleivel érkezett Amerikába, ahol Cleveland közelében (!) telepedtek le.

Az elemzők szerint a sportműsorok még tartják magukat a tévécsatornákon, az internet nem tud versenyre kelni a hatalmas átmérőjű és nagyfelbontású tévékkel. Gyakorlatilag az USA utcái a műsor idejére kiürültek, családok, barátok egymásnál összegyűlve (ahogyan mi is kb. húszan a mostani családomnál), sörözve, eszegetve, meccset nézve töltötték az estét. Nagyon amerikai ez az esemény, hiszen csak itt játszanak amerikai focit, s mindkét döntős csapat USA-beli, szóval akármi is lesz az eredmény, Amerika mindenképpen győz.

Összes reklámfilm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése