2012. február 17., péntek

Házak, otthonok 3.


 Már elég rég irtam az amerikai háztipusokról. Az elmúlt időszakban még többféle stilust, háztipust láttam, ismertem meg, lassan már bennfentesként irok az itteni házakról és otthonokról.

Lássuk mely házakról nem irtam még. A viktoriánus vagy Anna hercegnő korabeli házakból épp van egy a lakóhelyem központjában. Amolyan Barbie-házak ezek: szinük a lehető legfeltünőbb világoskék, sárga, vagy rózsaszin, kis tornyok, faragások, veranda, ki-beugró terek. Ilyen házsort találunk San Fransisco jellegzetes utcaképein.

A ranch házak földszintesek. Nagyjából az 5o-6o-as években alakult ki ez a stilus. Mivel Amerikában van tér, s ez a vidéki farm-ranch-házakra még inkább érvényes, nem kellett fölfelé növelniük a teret, a ház terjeszkedhetett vizszintesen. Korlátlanul bővithető igy az épület, egy garázshoz hozzáépithető még egy, a nappali falait kitolva hatalmas teret kaphatunk stb.

Az én kedvencem az ún. craftsman bungalow, vagy "ezermester ház". Ezek a házak ötvözik a művészet és a kézművesség előnyeit. Praktikusak, természetes anyagokból (fa, kő, tégla) épülnek, faragások diszitik. Az általam kiszemelt ház egyik végében hatalmas üvegablakos télikert, a másik végében nyitott terasz, a kettő között pedig a lakótér.

Legközelebb újra bekukkantok a házak belsejébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése