2012. február 10., péntek

Grace

Valamiért nagyon tetszik nekem a GRACE szó. Névként használva elegáns női név, elég csak Grace Kellyre gondolnunk. Bibliai idézetekben is gyakran látjuk: “My grace is sufficient for you, for my power is made perfect in weakness.” (2 Corinthians 12,9) 

A szótárat felcsapva igencsak tág a szó jelentése. Egyszerre jelent bájt, kedvességet, kegyelmet, áldást, jóindulatot. Tehát ott van benne a Grace Kelly által képviselt kifinomult nőiesség, s ugyanakkor jelenti az Istentől kapott áldást, az ő oltalmát, gondviselését is.
De hogy jön ez most igy össze?

Az utcánkban van egy lakóház, előtte tábla: "Ma hálát adtál már Istennek?". Még jó, hogy mindennap elautózom előtte, jó kis emlékeztető ez lekem, de mindenki másnak is. Ember, ne rohanj, állj meg, s adj hálát. S nekem a hála kapcsán a GRACE szó jut eszembe, mert ez olyan kedves és megnyugtató. Van miért hálát adnom, hiszen áldott vagyok, s biztos kézben hordoznak.
Életem a maga kecses-kedves-könnyedségében (GRACE) élem. Igen, ezt épp a legnagyobb próbák között tanultam meg. Mert ha számvetést tartok, mai, földi mércével mérve igencsak semmi vagyok. Éveim száma több a kelleténél, gyermekeim száma kevesebb az elvártnál, bankszámlám a biztos bizonytalanságot szokta meg, s még sorolhatnám. Ám ennek ellenére rég voltam ilyen jól. A tél és a sötét hónapok ellenére, a próbára tevő feladatok, munkák, egyedüllét és folyamatos alkalmazkodás mégis egyfajta kiegyensúlyozott állapothoz vezetett. Ahol nem görcsölök, nem kapaszkodok tervekbe, nem szűkitenek be mások elvárásai vagy a kényelmes megszokás, hanem ahol minden nap egy kaland, ahol harc van a túlélésért, s mégis észre tudom venni a csodát és képes vagyok úszni az árral vagy szállni a széllel, ami felkap. Haladok egy irányba, s még ködös az út vége (talán sosincs is vége), de biztosan állok rajta.

Zárásul helyettem egy kedves dal mondja el, amit érzek. Az előadó Jamie GRACE.

http://www.youtube.com/watch?v=ISgr8SgCYbY

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése