2011. június 9., csütörtök

Templomkoncertek

A hétvégén két templomi koncerten jártam, halmoztam a kulturális élményeket. Az amerikai templomok nem egy templomtérből állnak, hanem mindenütt van egy külön rendezvényterem és egyéb kiszolgáló helyiségek, ahol lehet rendezvényt, koncertet, vagy éppen ebédet tartani. Az egyik koncertem amerikai templomban volt, amerikaiak által szervezve, a másik egy bezárt magyar templomban magyarok által celebrálva.



A clevelandi operabarátok köre rendszeresen tart házikoncerteket, egy ilyenen vehettem részt. Clevelandben rengeteg kulturális program van, főleg most, a jó idő beköszöntével. A programok kisebbik része van meghirdetve, a legtöbbet valamilyen társaság, zárt közösség rendezi, s ha nincs ismerősöm az ilyen közösségekben, akkor tudomásomra se jut, hogy milyen lehetőségek vannak. De szerencsére bekerültem egy nagyon tájékozott intellektuális körbe. A neogótikus kápolnában fotelből hallgathattam a fellépő művészeket, akik ismert és kevésbé ismert opera áriákat és duetteket adtak elő. A művészek közt egy volt amerikai, három lengyel, s persze jutott is ide egy magyar. Hiába, az európai művészet és lelkület itt is meghatározó.



A másik koncerten egy erdélyi népzenei együttes játszott a clevelandi magyar közösségnek. Csak néhány nem magyar vett részt a műsoron, jómagam a kenyai barátnőmet szerveztem be. A koncert során beutaztuk Erdélyt és Székelyföldet, a zene, a profi táncospár, a kivetített régi fotók és az együttesvezető kísérőszövege nem kis honvágyat keltett mindannyiunkban. A koncert után táncház, s persze magyar finomságok, rétesek következtek.




A legmeglepőbb az volt, hogy mindkét helyen ismerősöket találtam. Még az intellektuális, felsőbb osztálybeli operakoncerten is az angol mellett magyarul is tudtam csevegni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése