2012. augusztus 27., hétfő

Szeretetháló

A fenntarthatóság elméletéről sokat hallani. Nálam a fenntarthatóság a szereteten alapszik. Fenntartható egy hely, egy kapcsolat, egy állás, vagy egy közösség, ha szeretet van benne. A közösségen belüli szeretetről például sokat tanultam az amerikai magyaroktól.


Nem egy könnyű időszakon vagyok túl, a sok megpróbáltatás közepette egyedül megsemmisültem volna. Viszont a szeretetháló megtartott. Anélkül, hogy kértem volna, anélkül, hogy jeleztem volna, hogy gondban vagyok, ismerősök jelentkeztek, kerestek, kérdeztek, s aztán megoldásra ösztökéltek.

Egy idézetet olvastam nemrég: "Jobbá vagy keserűbbé válsz, ha dolgaid rosszul mennek?" Magamtól keserűvé válnék, s váltam is majdnem. De a mások segitségével, szeretetével a "jobbságomat" igyekszem előhozni, növelni, megmutatni. Mert ha másoknak fontos vagyok, csupán a létezésemért, emberségemért, vagy kedvességemért, akkor magamnak miért ne lennék jó és szép, s kedves?

A szeretetháló tagjai:
- Endre és Eszti, akik időben észlelve megbicsaklásomat programokat, társakat szerveztek nekem, s ha kellett velem intézték a problémásabb ügyimet
- Krisztina és Sándor, akik kérés nélkül adták át a kolcsikulcsukat, amikor éppen nem volt mivel járnom
- Mária néni, aki ha kell állást, ha kell úticélt választ nekem, s aki még nem tett le róla, hogy egy jutalomútra küldjön a Yellowstone Parkba
- Mike és Carol, a munkaadóim, akikhez elfoglaltságaim közepette rugalmasan illeszthettem a beosztásomat
- Laci, Noémi, Tamás, Brigi, volt diáktársak, ösztöndijtársak, akik probléma-megoldásban és tanácsadásban egy terapeuta szerepét is át tudnák venni
- itteni és otthoni gyülekezetem tagjai, akiktől imát kérhetek, s önzetlen érdeklődést kapok
- Mónika, s Éva akik mindig jókor telefonálnak, keresnek, s megnyugtató szavaik, biztatásuk a telefonvonalon át is hat
- Melinda és Gerard, akik addig nem hagytak békén, mig nem vittek el kirándulni, vacsorázni, csak úgy lazitani
- Zsuzsa, aki ebédre hivott, mert szerinte kényeztetni kell a lelkemet és testemet
- Jaime, aki mindenképpen elutazást javasolt nekem, s mindig etetni próbált
....
s még sorolhatnám az otthonról jelentkező barátokat, "rég nem hallottunk rólad, mi van veled?" megkereséseket.

Köszönöm a szeretetet. Igyekszem megtartani és továbbadni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése