2012. augusztus 11., szombat

Magyarok SF-ban

San Fransiscói tartózkodásom nem jött volna létre, ha nincsenek itt magyarok. Clevelandi magyar kapcsolataimon keresztül kaptam itt szállást, programot, ötleteket. De milyenek is a kaliforniában élő magyar honfitársak?

Kaliforniába is vetődtek magyarok a világháború és 56 után, bár jóval kevesebben, mint a keleti partra, vagy Clevelandbe. Az elmúlt években annál többen jutnak ide. A Silicon-völgy, a filmgyártás, az itteni neves egyetemek és kutatóintézetek vonzzák otthonról a tanulni és dolgozni vágyó értelmiséget. Berkeleyben rendszeres találkozóik vannak, s épp ezen a héten én is tudtam csatlakozni a kapcsolatépitős esti összejövetelhez. A kaliforniai magyarok jókedvűek, elszántak és bizakodóak. Látják itt a lehetőséget, s megtalálják a saját útjukat. Magyar központ nincs ugyan San Fransiscoban, de van magyar templom és több mint százfős cserkészcsapat, s aktiv tánccsoport is! Mindez úgy működik, hogy az öbölkörnyéki magyarok szétszórva élnek, s elég sokat kell utazniuk, vezetniük, hogy magyar társaságba jussanak.

Vendéglátó családom 3 saját és 2 vendég gyerekével
Lonci néniről külön is szólnom kell. Csaknem egy napot töltöttem a kedves, finom 86 éves (!) nénivel, aki egyedül él 5 szintes belvárosi villájában, szemüveg nélkül olvas, s még vezeti a 35 éves Cadillac-jét, ami akkora, hogy a 8 személyes kisbusz mellé parkolva még egy métert kilóg az autó vége. Amellett, hogy a néni orvosi csoda (szinte semmilyen orvosi panasza nincs), friss az elméje, s nagyon pozitiv a hozzáállása. Nekem is csupa biztató dolgot mondott. Elvileg én szolgáltam őt felviditani, s gyakorlatilag ő dobott fel engem.
A házát bejárva megismertem kalandos útját Magyarországról Amerikába, történeteiből az európai polgári világ finomsága tűnt elő. Ő még abból a korból való, amikor a lányokat ugyan tanittatták, de a feleség és anya szerepére készitették fel leginkább, s a fiúk udvarlása hamar lánykéréssel zárult. Az ő világában nem a rohanásnak és kapkodásnak van értéke, hanem a megalapozott értékeken nyugvó intelligenciának és viselkedésnek.
A néni szerint maradjak meg olyannak, amilyen vagyok (ez hatalmas dicséret nekem!), s igyekezzek jó társat, férjet találni (vagy legalábbis türelmesen kivárni, hogy valaki észrevegye az értékeimet és megkérjen). Ilyenkor hiszem azt, hogy nekem 1oo évvel korábban kellett volna élnem :)

Lonci nénivel
Köszönöm Endrének és Esztinek, hogy elinditották az itteni szálaimat. Katalinnak, aki több programtársat szervezett nekem. Rékának és Csillának a szállást, sziveslátást. Máriának és Lonci néninek a múzeumot. S mindenkinek a biztatást, hogy csak előre, nem bizonytalankodni, meghátrálni.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Orsi!

    Eloszor is gratulalok a blogodhoz.

    Masodsorban erdeklodnek, hogy hol lehet esetlegesen kapcsolatba kerulni Lonci nenivel?

    Fiatal kereszteny magyar par vagyunk, a ferjem egyetemi MBA tanulmanyait folytatja a HULT egyetemen osztondijal, en pedig jelenleg munkat keresek.

    Ha esetleg Lonci neni keresne magyar kapcsolatokat, akkor mi orommel megismerkednenk vele. A facebookon Attila Danku illetve Danku Molnar Krisztinakent lehet megtalalni minket.

    Elore is koszonjuk a kedves valaszodat.

    Udvozlettel,

    Kriszta

    VálaszTörlés