2012. augusztus 12., vasárnap

Kirándulások SF környékén

Kaliforniai tartózkodásom ugyan San Fransiscoban összpontosult, ám mégis sokkal több időt töltöttem vidéken, sokkal jobban élveztem a városkörnyéki természetet, tájat és parkokat, mint a belváros sűrűjét, a tömeget és a turistalátványosságokat.

Kilátás az öbölre a Berkeley feletti hegyekből
Első vidéki kirándulásunk a Berkeley-ben található Tilden Parkba vezetett, erről röviden már irtam is.

Magyar csapat a Mount Tam túrán, párás ködben
Második kirándulásunk csaknem egésznapos volt. San Fransisco-tól északra a Mount Tam-at másztuk meg, illetve a tetejéről indulva leereszkedtünk a tengerpartra, majd vissza. Csaknem 2o fős magyar társaság verődött össze gyerekekkel és sportros szülőkkel.
Egyórás autóúttal jutottunk a ködös, semmilyen kilátással nem rendelkező hegy tetejére. A párába burkolt hegyen nem esik az eső, ám a fákról mégis a nyakadba csorog a viz: igy csapódik le a nedvesség, jó kis sáros dagonyává téve a túrautakat. Az erdő fái itt örökzöldek, fenyőfélék, mamutfenyők, törzsükön mohabevonat, tisztára olyan, mintha mesebeli diszletek között járnánk. A lecsapódó vizből kis patakok és vizesések is születnek, no meg orchidea-jellegű virágok és liánok.
Jó kis szintkülönbséget másztunk meg, mire az óceánpartra jutottunk. Addigra ki is tisztult az ég, ragyogott a nap, s süttethettük magunkat a szeles parton, ahol azért a hideg vizben nem mártóztam meg, de jó volt mezitláb sétálni a homokban.
Stinson Beach egyébként a szörfösök kedvenc helye, mivel közel van San Fransiscohoz. Kicsit hippis hangulata van üzleteivel, kávézóival, a sok biciklistával, túrázóval és szörfössel. A ráérős ebéd és tengerparti séta után már csak a visszaút várt ránk: visszakapaszkodni a hegytetőre, ahol az autókat hagytuk. Még jó, hogy rövidebb (de meredekebb) úton mentünk, s még szép hogy sütőtt a nap.

Mount Tam meseerdője
Az Öböl partján egyébként lehet kirándulgatni sokfelé. Csak idő és költség  kérdése, hogy hová. Aranyos parti városkákba komppal is eljuthatunk, a BART pedig csaknem a szőlővidékekre is kivisz. Sajnos ez most nekem kimaradt, majd legközelebb. Hagyjunk látnivalót máskorra is.