2011. október 9., vasárnap

Terézanyu a héten 2.

Legutóbbi Terézanyu szerepem még odahaza Magyarországon volt. Úgy látszik egy vérbeli Terézanya a Tengerentúlon sem tud elszakadni a szerepétől. Vicces, hogy a névadó könyv folytatásában a főhős is Amerikába megy...

Lássuk milyen kihivásoknak tett eleget a héten hősünk a tenger innenső oldalán.
1. A szülő- és anyapótló: egy négygyermekes családban néha előfordul, hogy éppen nincs annyi felnőtt, ahány felé a gyerkőcökkel kellene szaladni. Hogyan szakadjon a két szülő (mert ugye szülőből a legjobb esetben is csak kettő van) annyi felé (jelen esetben négy), ahány gyerek van??? A megoldás egy beugró anyapótlék, a szomszéd, a sitter, vagy éppen a házban lakó vendégdiák (vagyis én). Beugró anyaként én voltam aki hajnalban ébresztettem, majd ágyból kirángattam, szendvicset csomagoltam, leckekönyvet aláirtam, majd iskolába inditottam kettőt a négyből. Első nap kapkodva, megkésve, alig reggelizve, majd másodszor már gyakorlottan, időben ébredve és pongyolában ráérősen élvezve a felelősségteljes szülő szerepét.
2. A társalkodó- és gondozónő: nem titok, már irtam is róla, hogy van egy nénim. Főszabály szerint heti egyszer látogatom, de az utóbbi időben igencsak elszaporodtak az orvosi problémái és rosszullétei, igy például az elmúlt héten négyszer is jártam nála. A kötelező feladataim mellett (takaritás, mosás, bevásárlás, gyógyszerbeszerzés, posta, oxigéncsere, autóval fuvarozás és egyebek) immár én szervizelem az autóját (a szerelők épp ezért a saját kocsimat némi kedvezménnyel vállalják, erről majd később), ültetem a virágait, vagy éppen kirándulni viszem. Amolyan nagymami ő nekem: van amire ő tanit, van sok szép hely amit ő mutat meg nekem (igy nemcsak ő, hanem én is kirándulok), s van amiben viszont csak rám számithat. Épp a héten volt egy életmentő mutatványom: ha nem megyek hozzá egyik reggel a megszokottól eltérő időben, akkor nincs aki észre vegye, hogy levegő hijján nem sokáig birja szegény...
3. A fuvaros: erre nem találtam jobb szót. Csóri magyar diákok kirándulni mennének jeligére nem sok jelentkező érkezett. A nem sok közt voltam én, a szintén csóri magyar diák, de autója van kategória győztese. S nyertem egy 5 órás út helyett egy 7 órásat oda, no meg egy 9 órásat vissza. Ezen a téren a Terézanyu nagyon tiltakozik, reméli nem kerül sor hasonlóra a jövőben. Ő és autója igencsak rozsdásodnak...
4. A beszerző: szükséged van valamire, de nem tudod hol lehet olcsón beszerezni? Vagy csak kölcsön kellene egy alkalomra? Terézanyu megoldja. Igy kerit kölcsönbe táborozó felszerelést (értsd sátor, hálózsák, esőköpeny, pokróc), vagy éppen kideriti honnan lehet az ultraérzékeny és antiallergén sampont, szappant, akármit beszerezni.
5. A konyhatündér: a hirtelen nagycsaládossá vált hősünk gyakran találkozik a "tele a hűtő alapanyaggal, de nincs aki megfőzze" jelenséggel. Ilyenkor egy gyenge reggeli vagy esti pillanatában átveszi a konyha fölött az irányitást, s meg sem áll addig, amig minimum tiz főnek valami ehető étket kreál. Az arányokkal még vannak problémái: előfordul, hogy valami egy étkezésre alig elég, de volt, hogy négy napig ették a túróscsuszát.

Szóval Terézanyu él, túlél, átél, megél. S valamikor visszatér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése