2011. május 8., vasárnap

A szomszéd kertje

A szomszéd kertje mindig zöldebb - mondja a mondás. De ez most tényleg így van. Ugyanis az én kertem messze van innen, nem tudom gondozni, s így akárki kertje szebb lehet ennél... Nincsenek itt a szobanövényeim, az ilyenkor már ezernyi virágot hozó muskátliládáim az erkélyről. S nincs a sarkon a kertészet sem, ahová hazaúton beugorva hétről hétre megújíthattam a növényeimet árvácskával, kövirózsával, primulával...

Azért hihetetlen, hogy itt milyen zöld gyepek vannak. Mondjuk ennyi eső után ezt nem csodálom, szivacsos a fű, mikor rajta járunk. A tavasz abszolút beköszöntét jelenti, hogy az itteni népek eltették a hólapátot, s a hóeltakarító gépet, s előtolták a fűnyírót. Ez itt a helyi sport: munka után hazatérve fűnyírótologatás. A menőbbek szakértő gyepszervízt hívnak, akik kijavítják a tél által károsodott részeket, s mérnöki pontossággal nyírják a zöld mezőt a ház körül. A gyep között gyomot még véletlenül sem látni, elszórt virágokat (százszorszép, pitypang) is tervezetten, a fűbe építve találni.

Azért a kerti munkának adtam egy esélyt, hogy megtaláljon. A takarítás mellé kertgondozást is bevállaltam. S milyen felüdítő volt kint dolgozni, talicskát tologatni, s könyékig, no meg bokáig sárosnak lenni! A szomszédok látva tüsténkedésem kérdezték is, hogy honnan értek a kerthez. Nekik ez külön tudomány, s jó pénzért szakértőt hívatnak hozzá. Nekem ez veleszületett adottság, meg némi vidéki háttér és természet iránti lelkesedés.

Azért remélem, fogom még a földet túrni a saját kertemben is, s fogom még a munkám saját virágait és gyümölcseit élvezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése