2011. március 11., péntek

Tavaszi szünet

A héten tavaszi szünet van az egyetemen. A diákok többsége elutazott a szüleihez, vagy nyaralni délre, Floridába, s egyéb napos vidékekre. Kihalt az egyetem, csak néhány kósza nemzetközi diákot találni itt. Tavaszi szünet, jó vicc, Ohioban március elején. Egyik nap még valóban tavasznak is látszik az idő, aztán egy éjszaka alatt hull 15-2o cm hó, lehet megint autót kiásni, no meg várni, hogy a szürke hófelhők elvonuljanak...

A tavaszi szünet hete március 8-a nőnap környékén indult, s majdnem 15-én ér véget. Mindkét dátum jeles nekünk, magyaroknak, de nem úgy az ittenieknek. Míg mi 8-án a nőket ünnepeljük (kedves magyar diáktársunktól kaptunk is köszöntő emilt), s 15-én az 1848-as forradalmat (a hétvégén több helyen is vannak ünnepi műsorok, megemlékezések, Clevelandben és Buffaloban is), addig az amerikaiak a héten főleg Szt.Patrik napját ünneplik.
Nem sokat tudok erről az ünnepről. Leginkább a házak ablakába kihelyezett zöld lóheréket, s ír zászlókat lehet észlelni. Az írek védőszentje, Patrik március 17-én halt meg, ennek emlékéül ez a nap Írországban nemzeti ünnep, a világba szétszóródott írek pedig végtelen sörivással és mulatással töltik.
Nekem a hét sajnos nem szólt se a tavaszról, se az ünnepről. Igyekeztem ezt a hetet munkásan kihasználni. A sok üresjárat után végre volt fizetett munkám (három nap is), no meg a szokásos tennivaló a gyerkőcök körül, s mellette készülnöm kellett a szünet utáni félévközepi beszámolókra, vizsgákra is. Így csak vágyakozom rá, hogy a hó alól hamarosan előtűnik a tavasz zöldje. Szereztem is egy cserép sárga nárciszt, hogy becsaljam a tavaszt a szobába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése