2016. május 16., hétfő

Bestseller Dubaiból

Nemrég a dubai reptéren szálltam át és betértem egy ottani könyesboltba. Kiváncsi voltam, hogy milyen könyvek népszerűek ott, mit olvasnak a helyiek. A bestsellerek között találtam Maha Gargash: That Other Me (A másik én) című regényére.

Az írónő egy gazdag emirátusi család sarja, akinek lehetősége volt külföldön tanulni. Dubaiban él, ahol televíziós szerkesztő, s ez a második könyve. Az első regénye, The Sand Fish már korábban nemzetközi sikereket ért el.

A könyvét nagy várakozással vettem kézbe: mit írhat egy arab világban élő nő az ottaniak életéről? Mennyire lehet őszinte, merész? Betekintést nyúthat-e egyáltalan a gazdagok titokzatos világába? A kérdéseimre választ kaptam: merészen és őszintén ír, s egy családregényen keresztül bemutatja a titokzatos dubai életet.

Három szereplő elbeszéléséből formálódik ki a történet. Majed egy gazdag emirátusi üzletember, akinek számtalan gyereke, unokája van. Békésen és jómódban éldegél feleségével. Mariam Majed unokahúga, elhunyt bátyjának lánya, akit Majed vett magához. A lány Kairóban tanul, fogorvos szeretne lenni. Dalal Majed eltitkolt lánya, egy egyiptomi asszony szülte neki, korábban gondoskodott róluk, de egy ideje a két nő önállóan él az egyiptomi fővárosban. A fiatal lány énekesnő akar lenni.

Nem hétköznapi felállás e három ember kapcsolata. A két lány ismeri egymást, sőt jóbarátok. Mindketten ugyanannak a családnak a mellőzött sarjai. Az idős férfi tipródik a társadalmi elvárások és a sokféle szerep között. Messziről szemléli a két lány életét, nem tudva, hogy ők egymásnak is támaszai. A bonyodalmak akkor indulnak, amikor Dalal énekesi karrierje felfelé ível. Az arab világ egyik legismertebb sztárjává válik, ám ezzel kivívja apja nemtetszését.

Esküvő, temetés, válás, szegénység és gazdagság követi egymást, hogy aztán lehulljon a lepel a titkokról, s mindenki megvívja a maga lelkiismereti harcát. A könyv végeztével rá kell jönnöm, hogy az arab világ nem is különbözik sokban a nyugati élettől: itt is, ott is vannak családi titkok, féltékenység, eltitkolt gyerekek, többre vágyó nők.

Az írónőről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése